OTVOREN KONKURS ZA DIGITALNU TRANSFORMACIJU: PKS pomaže kompanijama da unaprede poslovanje
Poziv će biti otvoren dok postoje obezbeđena sredstva.
Centar za digitalnu transformaciju (CDT) Privredne komore Srbije (PKS), u saradnji sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ) i Razvojnom agencijom Srbije (RAS) poziva kompanije da konkurišu za novi Program podrške digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća i da, uz pomoć sertifikovanih konsultanata, unaprede poslovanje uvođenjem najsavremenijih digitalnih i drugih alata.
Centar za digitalnu transformaciju omogućava da se na efikasan i transparentan način sprovede digitalizacija srpske privrede – kroz edukacije, savetovanje, kao i stvaranje strateških partnerstava sa nosiocima tehnologija, sa jedne strane, i kompanijama koje bi u svom poslovanju primenjivale ova rešenja, sa druge.
OBRATITE PAŽNJU NA DOLARE Mnogo više FALSIFIKOVANIH NOVČANICA kruži Srbijom nego prošle godine
SADA SE KUPUJU DRVA ZA ZIMU: Postoje ČETIRI dobra RAZLOGA za to!
Ukoliko vam je auto oštećen u nevremenu u Grčkoj, imate samo DVA IZBORA
Jedan od ključnih preduslova za uspeh i postizanje punog efekta digitalne transformacije je uvođenje novih poslovnih modela i principa poslovanja zasnovanih na dostupnim digitalnim alatima.
Kompanije konkurišu za izradu ekspertske analize i strategije, koje imaju za cilj podizanje nivoa konkurentnosti kroz unapređenje poslovnih procesa, ponude proizvoda i usluga, komunikacije sa potencijalnim i sadašnjim kupcima, efikasnije planiranje finansiranja, podizanje profitabilnosti, kvalitetnije marketinške aktivnosti – kreiranje modernih prezentacija i promocije kompanije. Takođe kompanije će imati za pravo da konkurišu za program RAS-a. koji obezbeđuje sredstva za implementaciju strategije.
Digitalna transformacija se sastoji od kompletnog prilagođavanja poslovanja novim trendovima, kaže Predrag Nikolić, direktor Centra za digitalnu transformaciju i objašnjava da više niko nema papirne fakture, pečate, potpise, već da se sve to elektronski obrađuje.
- Da biste digitalnu transformaciju uveli u jednu firmu morate da sagledate njihove procese, odnosno da ih prilagodite novim trendovima. Digitalna transformacija ne znači samo implementaciju digitalnih rešenja već menjanje poslovne atmosfere i poslovne kulture - kaže Nikolić i navodi da je svaki sektor specifičan sam za sebe, tako da su i rešenja drugačija.
U zavisnosti od toga u kakvom je trenutnom stanju firma što se tiče nivoa digitalne transformacije, odnosno digitalnog poslovanja, rade se preduslovi za pisanje strategije, koja se tiče daljeg razvoja.
- Ukoliko nemate sajt, nekako bi logično bilo da je to prvi korak. Uglavnom naši konsultanti kada ulaze u firme, oni detektuju šta su to prioriteti te kompanije u pogledu digitalne transformacije. Uđu u firmu, provedu dva dana sa njima, posmatraju u kakvom su trenutnom stanju i u odnosu na to postavljaju prioritete. U sledećem koraku u pisanju strategije se razrađuje prioritet, pravi se strategija za implementaciju konkretnog rešenja – objašnjava Nikolić i dodaje da je rezultat digitalne transformacije povećanje efikasnosti svakog preduzeća.
On navodi da je digitalna transformacija u Srbiji zaživela i da je podignut stepen svesti o važnosti ove teme.
- Mi smo kroz prošlogodišnji pilot projekat uspeli da za 40 firmi uradimo ekspertsku analizu, tj. da im ukažemo na prioritete, a za 20 od tih 40 kompanija smo čak uradili i strategiju, doveli smo ih pred korak implementaciji određenih rešenja – zaključuje Nikolić.