PANDEMIJA DEVASTIRALA PREVOZNIKE: Loša situacija u jednoj drugoj grani dovela do smanjenog obima poslovanja
Među sektorima koji su najviše pogođeni krizom usled pandemije kovida19 je i putnički prevoz
Među sektorima koji su najviše pogođeni krizom usled pandemije kovida19 je i putnički prevoz, što se vidi i po drastičnom padu broja putnika, a pre svega u međunarodnom saobraćaju, rečeno je na Beogradskoj autobuskoj stanici (BAS) i u preduzeću Lasta.
Dr Popović upozorava: Ne ignorišite NADUTOST - možda je deo većeg problema
USPEŠNA SARADNJA VELIKE PLANE I ŠVAJCARSKOG HELVETASA: Popisali 22.000 metara "sakrivenog" poslovnog i stambenog prostora
ONO KAD JE NULA POZITIVAN BROJ: Srbija usred korone drži cene pod kontrolom
Napominju da je loša situacija u turizimu dovela do smanjenja posla za prevoznike.
Usled teške epidemiološke situacije na BAS-u je vidno smanjen broj putnika i polazaka, kaže pomoćnik šefa saobraćajno-prodajne službe Stojan Stojković.
Naglašava da se broj otkazanih polazaka svakodnevno povećava.
- Danas je po redu vožnje u prigradskom i međumesnom saobraćaju trebalo da bude 1.100 polazaka, ali da je otkazano njih 100. Broj putnika u međumesnom saobraćaju smanjen za oko 70 odsto u odnosu na period pre epidemije korona virusa, a sve to dovelo je do enormnih gubitaka u poslovanju - rekao je Stojković.
On ne očekuje da će se tokom predstojećih praznika situacija značajno promeniti, iako ne isključuje mogućnost da u tom periodu bude nešto više putnika.
U Lasti kažu da su u prvih prvih deset meseci ove godine zabeležili pad prihoda od 1,4 milijarde dinara u odonosu na isti period prošle godine, najviše zbog drastičnog smanjenja mejdunarodnog saobraćaja i turističkih putovanja.
- U oktobru prošle godine imali smo dobitak od 170 miliona dinara, a ove godine Lasta posluje u gubitku od oko 700 miliona dinara. Međunriodni saobraćaj gotovo da i ne postoji, jer se veoma mali broj ljudi odlučuje na putiovanje - rekao je direktor saobraćaja u tom preduzeću Predrag Lukić.
Dodaje da su po Uredbi Vlade Srbije prevoznici dužni da održavaju najmanje 30 odsto planiranog reda vožnje u međumesnom saobrtaćaju, a Lasta ostvaruje oko 70 do 80 procenata ovih polazaka.
Ovaj prevoznik na nekim međumesnim linijama vozi i sa gubicima da bi kao društveno odgovorna kompanija izašla u susret plunicima, kaže sagovornik.
- Najveći pad prihoda zabeležen je u međunarodnom saobraćaju, kako na našim redovnim linijama kojima pokrivamo praktično celu Evropu, tako i u međunarodnom saobraćaju koji se odnosi na iznajmljivanje autobusa turističkim agnecijama. To se svelo na promile, i to je najvećio deo prihoda koji nam nedostaje - naglasio je Lukić.
Dodao je da je projekcija da će ove godine Lasta napraviti 20 do 25 odsto manje kilometara, a ukupni prihod će biti za bar 25 odsto manji nego 2019. godine.
Nezahvalno je davati bil okakvu prognozu poslovanja za 2021. je zbog epidemiološke situacije u kojoj se nalazimo, rekao je Lukić.
On je precizirao da Lasta nije dobila bespovratna sredstva od države, već kreditnu podršku Fonda za razvoj Repulike Srbije u iznosu od 360 miliona dinara sa povoljnom kamatom i grejs periodom od godinu dana.