PAZITE SE, NOVA PREVARA KRUŽI SRBIJOM! Oglasio se direktor Pošte - evo kako vas KRADU!
Zoran Đorđević, direktor Pošte Srbije upozorio je na prevare koje se dešavaju, a čiji počinioci se lažno predstavljaju kao zaposleni Pošte Srbije
On je, govoreći jutros u uključenju uživo na televiziji "Pink" naveo neke od primera koji pokazuju čime se prevaranti služe da bi zadobili finansijsku korist od ljudi koji na to ni ne sumnjaju, i objasnio detalje:
- Više puta smo opominjali da postoje neki pokušaji prevare, a čak i na našem sajtu imamo podstranicu gde korisnici mogu da se obaveste o raznim pokušajima prevare i apelujemo da vode račune. Pošta Srbije nikad ništa nije naplaćivala unapred! Naši zaposleni su ti koji dolaze na vrata i komuniciraju telefonom i ne traže nikakvu uplatu na nekakve račune niti traže pare unapred - rekao je Đorđević.
NOVI TREND U SRBIJI! Na tržištu nekretnina sve veća potražnja - a ovo su benefiti
USKORO ĆEMO U OVOJ DRŽAVI PLAĆATI SAMO U EVRIMA! Od 2023. godine komšije u potpunosti prelaze na NOVU VALUTU
STIŽE VELIKI SPAS ZA POTROŠAČE: Evo šta nam sve donosi novi Zakon o zaštiti potrošača, a kazne su PAPRENE
Slanjem prevarnih mejlova ili SMS poruka, ili možda lažnim pozivima, prevaranti i kriminalci koji se tom prilikom predstavljaju kao Pošta Srbije ili Post-ekspres usluga, žele da vas namame da im date nešto što mogu upotrebiti u svoju, po pravilu finansijsku, korist - svoje lične podatke i brojeve bankovnih kartica, upozoravaju iz Pošte Srbije.
"Koriste isti logo, ali se razlikuje u ovome. Nije pošta.rs nego pošta-.rs", kazao je i dodao da se građani čuvaju zloupotreba i da Pošta Srbije odmah reaguje na zloupotrebu logotipa.
Postoji nekoliko tipičnih prevara koje se sreću, i koje zloupotrebljavaju ime i logotip Pošte Srbije, i usluga koje preduzeće pruža, poput Post-ekspres usluge.
Počinioci ovih prevara, najčešće koriste SMS poruke ili onlajn aplikacije za razmenu poruka (Viber, WhatsApp i slično), i imejlove sa namerom krađe ličnih podataka i podataka o platnim karticama, a sve u cilju ostvarivanja finansijske dobiti.
Meta jednog tipa prevare su lica koja vrše prodaju na kupoprodajnim sajtovima. Njima se putem neke od aplikacija za komunikaciju, obično na lošem srpskom jeziku, javljaju navodni kupci sa nepoznatim brojevima telefona koji su najčešće iz inostranstva.
Od prodavca se zahteva da odgovori da li je proizvod dostupan za prodaju, nakon čega mu se, navodno u ime administratora platforme za e-trgovinu, dostavlja link sa objašnjenjem da je navodni kupac već uplatio sredstva preko aplikacije „Post ekspresa“ i od prodavca traži da u određena polja unese podatke sa bankovne kartice (broj kartice i CVV broj) kako bi se izvršila uplata prodavcu.
Kada prodavac unese podatke, lice koje vrši prevaru ima mogućnost da podigne sva raspoloživa sredstva sa bankovnog računa prodavca, nakon čega prekida svaku vrstu komunikacije sa istim.
Meta SMS prevare mogu biti svi korisnici mobilne telefonije. Počinioci prevare šalju SMS poruku kojim korisnika obaveštavaju o navodnom prispeću porudžbine ili bilo koje druge pošiljke, kao i da je za isporuku potrebno da plate određene troškove.
Klikom na link u SMS poruci, otvara se prevarna internet stranica na kojoj se od korisnika traži da u odgovarajuća polja unese broj svoje bankovne kartice i CVV broj.
Korisnici mogu da dobiju i elektronsku poštu (imejlove) sa prevarnih imejl adresa sa lažnim domenima koji mogu podsećati na domen Pošte Srbije.
U ovim mejlovima korisnici se obaveštavaju da je za njih navodno pristigao paket, preporučena ili neka druga pošiljka, ali da nisu mogli biti isporučeni jer nije uplaćen određeni iznos novca za navodne troškove (počinioci navode carinske, poštanske ili neke druge troškove).
Od korisnika se traži da klikne na određeni link koji ga vodi na lažnu stranicu Pošte Srbije na kojoj se zahteva plaćanje unosom podataka sa bankovne kartice.