ПАЗИТЕ СЕ, НОВА ПРЕВАРА КРУЖИ СРБИЈОМ! Огласио се директор Поште - ево како вас КРАДУ!
Зоран Ђорђевић, директор Поште Србије упозорио је на преваре које се дешавају, а чији починиоци се лажно представљају као запослени Поште Србије
Он је, говорећи јутрос у укључењу уживо на телевизији "Пинк" навео неке од примера који показују чиме се преваранти служе да би задобили финансијску корист од људи који на то ни не сумњају, и објаснио детаље:
- Више пута смо опомињали да постоје неки покушаји преваре, а чак и на нашем сајту имамо подстраницу где корисници могу да се обавесте о разним покушајима преваре и апелујемо да воде рачуне. Пошта Србије никад ништа није наплаћивала унапред! Наши запослени су ти који долазе на врата и комуницирају телефоном и не траже никакву уплату на некакве рачуне нити траже паре унапред - рекао је Ђорђевић.
НОВИ ТРЕНД У СРБИЈИ! На тржишту некретнина све већа потражња - а ово су бенефити
УСКОРО ЋЕМО У ОВОЈ ДРЖАВИ ПЛАЋАТИ САМО У ЕВРИМА! Од 2023. године комшије у потпуности прелазе на НОВУ ВАЛУТУ
СТИЖЕ ВЕЛИКИ СПАС ЗА ПОТРОШАЧЕ: Ево шта нам све доноси нови Закон о заштити потрошача, а казне су ПАПРЕНЕ
Слањем преварних мејлова или СМС порука, или можда лажним позивима, преваранти и криминалци који се том приликом представљају као Пошта Србије или Пост-експрес услуга, желе да вас намаме да им дате нешто што могу употребити у своју, по правилу финансијску, корист - своје личне податке и бројеве банковних картица, упозоравају из Поште Србије.
"Користе исти лого, али се разликује у овоме. Није pošta.rs него pošta-.rs", казао је и додао да се грађани чувају злоупотреба и да Пошта Србије одмах реагује на злоупотребу логотипа.
Постоји неколико типичних превара које се срећу, и које злоупотребљавају име и логотип Поште Србије, и услуга које предузеће пружа, попут Пост-експрес услуге.
Починиоци ових превара, најчешће користе СМС поруке или онлајн апликације за размену порука (Вибер, WhatsApp и слично), и имејлове са намером крађе личних података и података о платним картицама, а све у циљу остваривања финансијске добити.
Мета једног типа преваре су лица која врше продају на купопродајним сајтовима. Њима се путем неке од апликација за комуникацију, обично на лошем српском језику, јављају наводни купци са непознатим бројевима телефона који су најчешће из иностранства.
Од продавца се захтева да одговори да ли је производ доступан за продају, након чега му се, наводно у име администратора платформе за е-трговину, доставља линк са објашњењем да је наводни купац већ уплатио средства преко апликације „Пост експреса“ и од продавца тражи да у одређена поља унесе податке са банковне картице (број картице и ЦВВ број) како би се извршила уплата продавцу.
Када продавац унесе податке, лице које врши превару има могућност да подигне сва расположива средства са банковног рачуна продавца, након чега прекида сваку врсту комуникације са истим.
Мета СМС преваре могу бити сви корисници мобилне телефоније. Починиоци преваре шаљу СМС поруку којим корисника обавештавају о наводном приспећу поруџбине или било које друге пошиљке, као и да је за испоруку потребно да плате одређене трошкове.
Кликом на линк у СМС поруци, отвара се преварна интернет страница на којој се од корисника тражи да у одговарајућа поља унесе број своје банковне картице и ЦВВ број.
Корисници могу да добију и електронску пошту (имејлове) са преварних имејл адреса са лажним доменима који могу подсећати на домен Поште Србије.
У овим мејловима корисници се обавештавају да је за њих наводно пристигао пакет, препоручена или нека друга пошиљка, али да нису могли бити испоручени јер није уплаћен одређени износ новца за наводне трошкове (починиоци наводе царинске, поштанске или неке друге трошкове).
Од корисника се тражи да кликне на одређени линк који га води на лажну страницу Поште Србије на којој се захтева плаћање уносом података са банковне картице.