Placevi polovnih automobila apsolutno prazni, a cene skaču: Kakva je situacija na srpskom tržištu
Cene skočile za 2.000 €
Ukoliko ovih dana tražite ili prodajete četvorotočkaša trebalo bi da se upoznate sa tri trenda koja trenutno vladaju na našem tržištu polovanjaka.
POVIŠICE IZVESNE ZA TRI GRUPE GRAĐANA U SRBIJI: Primanja će biti veća za 2,5 miliona naših ljudi
ODLIČNE VESTI ZA PRIVREDNIKE: Predsenik Vučić najvio veiku pomoć privatnom sektoru
KORONA JE POTPUNO UNAZADILA CRNU GORU: Prihodi niži za 12 miliona nego lani, pad turizma 80 odsto
Kako se saznaje, jedna je da su placevi polovnih automobila praktično prazni, a da cene rastu.
Druga da cene nisu pale, kako se to očekivalo od izbijanja korone i treća - da će tek da rastu.
Prvo, osnovni razlog zašto su placevi prazni, a skok je očigledan, jeste da su veoma poskupeli automobili u nabavci kaže za Jovan Pajić iz Balkan car sales.
Prema njegovim rečima, ponuda polovnih automobila na auto-placevima je sve manja. Trgovci su gotovo sasvim prodali dosadašnje zalihe, a zbog čitave situacije, uvoz polovnjaka je i dalje otežan. Primera radi, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30 odsto manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu.
Drugi faktor jesu dešavanja na svetskom, odnosno evropskom tržištu, gde su cene počele da rastu. Prema zvaničnim podacima, cene polovnih automobila u SAD porasle su za 5,4 odsto, što je najveći skok od 1969. godine.
- Desilo se to da naši distrubuteri ne da ne mogu da nabave polovnjake po starim cenama, ili povoljnijim, nego ne mogu da se dogovore ni oko nove cene koja je drastično veća u inostranstvu - navodi Pajić.
To je dovelo pojedine u nezavidnu situaciju da prosto nemaju šta da ponude kupcima.
Insignija skuplja 2.000 evra, a nema ispod 13.500
Branislav Grković sa sajta Polovni automobili ističe da je evidentan rast cena polovnih automobila na evropskom tržištu.
- Analiza poznatog sajta za oglašavanje Autoscout pokazuje da su prosečne cene polovnih automobila u porastu u protekla dva meseca. Na primer, Opel Insignija između 2013 i 2017. godišta sada je za 1.500 do 2.000 skuplja nego pre nekoliko meseci, a za Audi a4, iz ove kategorije mlađih polovnih automobila, mora da se izdvoji oko 13.500 evra, a ranije se isti takav automobil plaćao 11.500 evra - ističe nam on.
Takođe, prema njegovim rečima, u prvih šest meseci ove godine uvezeno je čak 30 odsto manje polovnih automobila u odnosu na 2019. godinu tako da je i na našim auto-placevima manja ponuda.
On kaže da polako ono što se dešava na evropskom tržištu dolazi i kod nas pa polovni automobili u Srbiji ili drže cenu ili im cena blago raste.