Плацеви половних аутомобила апсолутно празни, а цене скачу: Каква је ситуација на српском тржишту
Цене скочиле за 2.000 €
Уколико ових дана тражите или продајете четвороточкаша требало би да се упознате са три тренда која тренутно владају на нашем тржишту половањака.
ПОВИШИЦЕ ИЗВЕСНЕ ЗА ТРИ ГРУПЕ ГРАЂАНА У СРБИЈИ: Примања ће бити већа за 2,5 милиона наших људи
ОДЛИЧНЕ ВЕСТИ ЗА ПРИВРЕДНИКЕ: Предсеник Вучић највио веику помоћ приватном сектору
КОРОНА ЈЕ ПОТПУНО УНАЗАДИЛА ЦРНУ ГОРУ: Приходи нижи за 12 милиона него лани, пад туризма 80 одсто
Како се сазнаје, једна је да су плацеви половних аутомобила практично празни, а да цене расту.
Друга да цене нису пале, како се то очекивало од избијања короне и трећа - да ће тек да расту.
Прво, основни разлог зашто су плацеви празни, а скок је очигледан, јесте да су веома поскупели аутомобили у набавци каже за Јован Пајић из Балкан цар салес.
Према његовим речима, понуда половних аутомобила на ауто-плацевима је све мања. Трговци су готово сасвим продали досадашње залихе, а због читаве ситуације, увоз половњака је и даље отежан. Примера ради, у првих шест месеци ове године увезено је чак 30 одсто мање половних аутомобила у односу на 2019. годину.
Други фактор јесу дешавања на светском, односно европском тржишту, где су цене почеле да расту. Према званичним подацима, цене половних аутомобила у САД порасле су за 5,4 одсто, што је највећи скок од 1969. године.
- Десило се то да наши диструбутери не да не могу да набаве половњаке по старим ценама, или повољнијим, него не могу да се договоре ни око нове цене која је драстично већа у иностранству - наводи Пајић.
То је довело поједине у незавидну ситуацију да просто немају шта да понуде купцима.
Инсигнија скупља 2.000 евра, а нема испод 13.500
Бранислав Грковић са сајта Половни аутомобили истиче да је евидентан раст цена половних аутомобила на европском тржишту.
- Анализа познатог сајта за оглашавање Аутосцоут показује да су просечне цене половних аутомобила у порасту у протекла два месеца. На пример, Опел Инсигнија између 2013 и 2017. годишта сада је за 1.500 до 2.000 скупља него пре неколико месеци, а за Ауди а4, из ове категорије млађих половних аутомобила, мора да се издвоји око 13.500 евра, а раније се исти такав аутомобил плаћао 11.500 евра - истиче нам он.
Такође, према његовим речима, у првих шест месеци ове године увезено је чак 30 одсто мање половних аутомобила у односу на 2019. годину тако да је и на нашим ауто-плацевима мања понуда.
Он каже да полако оно што се дешава на европском тржишту долази и код нас па половни аутомобили у Србији или држе цену или им цена благо расте.