PLATE ODLIČNE, A SVE JE MANJE RADNIKA: Najtraženije zanimanje u Evropi gubi zaposlene zbog OBAVEZNE vakcinacije
Prema statistikama Saveza za transport roba i logistiku (BGL), u toj branši nedostaje između 60.000 i 80.000 radnika.
Nemačko Savezno udruženje špedicije i logistike (DSLV) upozorava na moguće posledice uvođenja obvezne vakcinacije. Glavni menadžer tog udruženja Frank Huster rekao je da bi to u krajnjem slučaju moglo da dovede do zaustavljanja hiljade stranih vozača na nemačkoj granici, jer bi im bio zabranjen ulazak u zemlju.
DOBRA VEST ZA SVE TURISTE: Vlada za turiste izdvaja 500 MILIONA dinara - evo koje uslove trebate da ispunjavate
ROK ZA PLAĆANJE OVOG RAČUNA ODAVNO JE PROŠAO: Mnogi građani KASNE sa uplatom, a kazna vas može koštati i 20.000 DINARA
BITKOIN NA UDARU: Centralna banka Rusije će zabraniti KRIPTOVALUTE
Trenutno ionako nema dovoljno vozača. Huster zato pita može li da se tim vozačima u nemačkoj ponudi vakcinacija? On navodi da predstavnici prevoznika trenutno razgovaraju sa nadležnim ministarstvom.
- Otvorena pitanja moramo da rešimo pre uvođenja obvezne vakcinacije - rekao je.
Naime, vozači koji dolaze iz država van EU-a često su vakcinisani, ako uopšte jesu, nekim vakcinama kao što je Sputnjik, odnosno vakcinom koja nije priznata u Evropskoj uniji.
DSLV se ne izjašnjava izričito protiv uvođenja obvezne vakcinacije, "ali velike su brige oko toga da bismo mogli da izgubimo dodatan broj vozača", kaže Huster, a prenosi Dojče vele.
I u Nemačkoj premalo vozača
Prema statistikama Saveza za transport roba i logistiku (BGL), u toj branši nedostaje između 60.000 i 80.000 vozača kamiona, a godišnje se taj broj povećava za 15.000.
Prema rečima Dirka Engelarta, portparola Upravnog odbora tog strukovnog udruženja, nije moguće da se nadoknadi manjak osoblja ni vrbovanjem vozača u istočnim članicama Evropske unije, jer i tamo nedostaje na desetine hiljada vozača.
Brojni vozači odlučuju se za bolje plaćene poslove u industriji, gde je lakše uskladiti posao i porodičan život. Ipak, Savez se izjasnio za uvođenje obvezne vakcinacije.
Predstavnici transportne i logističke branše još su prilikom uvođenja "pravila 3G" (vakcinisan, testiran, ozdravio) upozoravali na moguće probleme u isporuci robe, budući da deo vozača nije vakcinisan.
Prema tom pravilu, poslodavci smejuu da dozvole pristup firmama samo onim radnicima koji su ili vakcinisani ili testirani ili su već preležali koronu.
Udruženja iz logističke branše pribojavala su se da bi vozačima iz inostranstva mogao biti zabranjen pristup logističkim centrima.
Huster kaže da se u tom pogledu situacija popravila, jer je sa nadležnim ministarstvima dogovoreno da se pravila protumače tako da se omogući isporuka robe bez kontakta.
Time je nevakcinisanim stranim vozačima omogućen ulazak vozilom na područje industrijskih i trgovinskih pogona, piše Dojče vele.
Isti kamion, različita pravila
Prema jednoj anketi, koju je među 10.000 ispitanika sproveo BGL, oko 28 odsto stranih vozača nije uopšte vakcinisano ili je kod kuće vakcinisano Sputnjikom.
Engelart kaže da je teže da se organizuje testiranje za vozače koji moraju da menjaju mesta utovara i istovara, nego za vozače koji rade samo za jedan industrijski pogon.
- Neki vozači imaju dnevno čak pet ili šest destinacija, i na tim mestima ih zatiču različita pravila - 3G, 2G ili 2G+ - objasnio je on.
On se zbog nedostatka vozača zalaže za veće plate u toj branši, koje na kraju mora da finansira potrošač.
Osim toga, sam posao vozača, prema njegovu mišljenju, nije dovoljno priznat.
- Niko ne voli teške kamione na ulicama, ali vozači prevoze samo ono što mi trošimo, bez obzira jesu li to namirnice za samoposluge i restorane ili paketi koje smo naručili putem interneta - istakao je.