ПЛАТЕ ОДЛИЧНЕ, А СВЕ ЈЕ МАЊЕ РАДНИКА: Најтраженије занимање у Европи губи запослене због ОБАВЕЗНЕ вакцинације
Према статистикама Савеза за транспорт роба и логистику (БГЛ), у тој бранши недостаје између 60.000 и 80.000 радника.
Немачко Савезно удружење шпедиције и логистике (ДСЛВ) упозорава на могуће последице увођења обвезне вакцинације. Главни менаџер тог удружења Франк Хустер рекао је да би то у крајњем случају могло да доведе до заустављања хиљаде страних возача на немачкој граници, јер би им био забрањен улазак у земљу.
ДОБРА ВЕСТ ЗА СВЕ ТУРИСТЕ: Влада за туристе издваја 500 МИЛИОНА динара - ево које услове требате да испуњавате
РОК ЗА ПЛАЋАЊЕ ОВОГ РАЧУНА ОДАВНО ЈЕ ПРОШАО: Многи грађани КАСНЕ са уплатом, а казна вас може коштати и 20.000 ДИНАРА
БИТКОИН НА УДАРУ: Централна банка Русије ће забранити КРИПТОВАЛУТЕ
Тренутно ионако нема довољно возача. Хустер зато пита може ли да се тим возачима у немачкој понуди вакцинација? Он наводи да представници превозника тренутно разговарају са надлежним министарством.
- Отворена питања морамо да решимо пре увођења обвезне вакцинације - рекао је.
Наиме, возачи који долазе из држава ван ЕУ-а често су вакцинисани, ако уопште јесу, неким вакцинама као што је Спутњик, односно вакцином која није призната у Европској унији.
ДСЛВ се не изјашњава изричито против увођења обвезне вакцинације, "али велике су бриге око тога да бисмо могли да изгубимо додатан број возача", каже Хустер, а преноси Дојче веле.
И у Немачкој премало возача
Према статистикама Савеза за транспорт роба и логистику (БГЛ), у тој бранши недостаје између 60.000 и 80.000 возача камиона, а годишње се тај број повећава за 15.000.
Према речима Дирка Енгеларта, портпарола Управног одбора тог струковног удружења, није могуће да се надокнади мањак особља ни врбовањем возача у источним чланицама Европске уније, јер и тамо недостаје на десетине хиљада возача.
Бројни возачи одлучују се за боље плаћене послове у индустрији, где је лакше ускладити посао и породичан живот. Ипак, Савез се изјаснио за увођење обвезне вакцинације.
Представници транспортне и логистичке бранше још су приликом увођења "правила 3Г" (вакцинисан, тестиран, оздравио) упозоравали на могуће проблеме у испоруци робе, будући да део возача није вакцинисан.
Према том правилу, послодавци смејуу да дозволе приступ фирмама само оним радницима који су или вакцинисани или тестирани или су већ прележали корону.
Удружења из логистичке бранше прибојавала су се да би возачима из иностранства могао бити забрањен приступ логистичким центрима.
Хустер каже да се у том погледу ситуација поправила, јер је са надлежним министарствима договорено да се правила протумаче тако да се омогући испорука робе без контакта.
Тиме је невакцинисаним страним возачима омогућен улазак возилом на подручје индустријских и трговинских погона, пише Дојче веле.
Исти камион, различита правила
Према једној анкети, коју је међу 10.000 испитаника спровео БГЛ, око 28 одсто страних возача није уопште вакцинисано или је код куће вакцинисано Спутњиком.
Енгеларт каже да је теже да се организује тестирање за возаче који морају да мењају места утовара и истовара, него за возаче који раде само за један индустријски погон.
- Неки возачи имају дневно чак пет или шест дестинација, и на тим местима их затичу различита правила - 3Г, 2Г или 2Г - објаснио је он.
Он се због недостатка возача залаже за веће плате у тој бранши, које на крају мора да финансира потрошач.
Осим тога, сам посао возача, према његову мишљењу, није довољно признат.
- Нико не воли тешке камионе на улицама, али возачи превозе само оно што ми трошимо, без обзира јесу ли то намирнице за самопослуге и ресторане или пакети које смо наручили путем интернета - истакао је.