Inspektori počinju sa proverama: Počinje uvođenje prinudne uprave u neregistrovanim zgradama
U Srbiji ima oko 40.000 stambenih zgrada i do sada je registrovano oko 24.600
Komunalni inspektori će narednih dana početi u svim gradovima da proveravaju da li su zgrade upisane u registar stabmenih zajednica i ako nisu imaće rok od mesec dana da to urade i izjasne se ko će upravljati zgradom, rečeno je danas u Ministarstvu građevinarstva. Ako i to ne učine dobiće prinudnog upravnika.
U Srbiji, prema podacima tog ministarstva, ima oko 40.000 stambenih zgrada i do sada je registrovano oko 24.600.
Pročitajte i:
- Dužni ste da me pustite u stan, a onda...: Reči ovog upravnika zgrade LEDE KRV u žilama! (FOTO)
- Majka iz Srbije ZAPALILA Internet: Ovako je htela da vozi DETE do mora, usledili BRUTALNI komentari! (VIDEO)
- NOVI ZAKON STUPA NA SNAGU: Ako živite u zgradi ili IZDAJETE STAN ovo su PRAVILA KOJIH SE MORATE PRIDRŽAVATI!
Od tog broja do sada registrovanih zgrada oko 90 odsto njih se izjasnilo za to da o zgradi brine ''komšija'', a 10 odsto za profesionalne upravnike.
U ministarstvu kažu da je samo tokom ove nedelje bilo više od 1.000 novoregistrovanih zgrada i da se njihov broj sve više povećava, a ima slučajeva i stanari sami traže da im se dodeli profesionalni upravnik.
Pomoćnica ministarke građevine Jovanka Atanacković je podsetila da je 12. decembra prošao rok od šest meseci za upis zgrada i istakla da da to ne znači da one i posle tog datuma ne mogu da se registruju već samo da su se stekli uslovi za inspekcijski nadzor.
GRAD koji je PRESTONICA BITKOINA: Ovde nastaje kriptovaluta, a proizvođač zarađuje 100 dolara dnevno
Zgrade su do tog datuma mogle samostalno da izaberu da li će o zgradi brinuti upravnik odnosno neko od stanara ili profesinalni upravnik, koji je prošao obuku i položio testove u Privrednoj komori Srbije.
- Nakon tog roka nije prestala mogućnost da se zgrade i dalje registruju odnosno prijave način upravljanja ili promene nekog koga su izabrale. Samo je nastala mogućnost da se pokrene inspekcijski nadzor u kome će građani moći da se izjasne - da li su se organizovali ili nisu u skladu sa zakonom i ako nisu da postupe po nalogu inspektora i registruju svoju zgradu i način upravljanja - rekla je Atanacković.
Zgradama koje to ne učine biće dodeljena prinudna uprava odnosno upravnik sa liste registrovanih profesionalnih upravnika, koju vodi PKS.
- Očekuje se da ovih dana u svim gradovima i opštinama počne inspekcijski nadzor, pošto su prošli novogodišnji i božićni praznici. Komunalni inspektori će izaći na teren i proveriti da li je zgrada upisana i ako nije zapisnički će to konstatovati i izdati nalog. Tako da možemo očekivati u narednim mesecima, kada isteknu ti rokovi, uvođenje prinudne uprave - navela je ona.
Vrednost evra u odnosu na američki dolar skočila na trogodišnji maksimum!
Prema rečima Atanackovićke, prvi zadatak prinudnog upravnika biće da registruje zgradu i da nakon toga sa stanarima popriča o daljem načinu upravljanja, dok stanari i dalje imaju mogućnost da izaberu upravnika - komšiju ili izaberu drugog profesionalnog upravnika, kojeg bi angažovali po ugovoru.
- Profesionalni i prinudni upravnik se svakako plaća, gradovi su bili u obavezi i većina njih se organizovala, a neki su sada u procesu donošenja odluke o visini naknade prinudnog upravnika. To će biti poslednji korak da se steknu uslovi i uvede prinudna uprava - kazala je Atanacković.
U Srbiji, dodaje, ima oko 40.000 stambenih zgrada i to su zgrade upisane u katastar nepokretnosti Republičkog gedetskog zavoda, od čega je skoro polovina - 19.000 u Beogradu.
- U celoj Srbiji je taj proces profunkcionisao, od 40.000 zgrada, imamo oko 15.000 zgrada koje su se organizovale prema starom zakonu i koje su prevedene i njima se neće dodeljivati novi matični broj niti PIB, već treba samo da prijave da li će upravnik ostati dosadašnji predsednik skupštine ili će izabrati drugo lice ili profesionalnog upravnika. Od tih 15.000 zgrada 4.000 se već organizovalo i izjasnilo, dok ostale to treba da urade - podseća ona.