Инспектори почињу са проверама: Почиње увођење принудне управе у нерегистрованим зградама
У Србији има око 40.000 стамбених зграда и до сада је регистровано око 24.600
Комунални инспектори ће наредних дана почети у свим градовима да проверавају да ли су зграде уписане у регистар стабмених заједница и ако нису имаће рок од месец дана да то ураде и изјасне се ко ће управљати зградом, речено је данас у Министарству грађевинарства. Ако и то не учине добиће принудног управника.
У Србији, према подацима тог министарства, има око 40.000 стамбених зграда и до сада је регистровано око 24.600.
Прочитајте и:
- Дужни сте да ме пустите у стан, а онда...: Речи овог управника зграде ЛЕДЕ КРВ у жилама! (ФОТО)
- Мајка из Србије ЗАПАЛИЛА Интернет: Овако је хтела да вози ДЕТЕ до мора, уследили БРУТАЛНИ коментари! (ВИДЕО)
- НОВИ ЗАКОН СТУПА НА СНАГУ: Ако живите у згради или ИЗДАЈЕТЕ СТАН ово су ПРАВИЛА КОЈИХ СЕ МОРАТЕ ПРИДРЖАВАТИ!
Од тог броја до сада регистрованих зграда око 90 одсто њих се изјаснило за то да о згради брине ''комшија'', а 10 одсто за професионалне управнике.
У министарству кажу да је само током ове недеље било више од 1.000 новорегистрованих зграда и да се њихов број све више повећава, а има случајева и станари сами траже да им се додели професионални управник.
Помоћница министарке грађевине Јованка Атанацковић је подсетила да је 12. децембра прошао рок од шест месеци за упис зграда и истакла да да то не значи да оне и после тог датума не могу да се региструју већ само да су се стекли услови за инспекцијски надзор.
ГРАД који је ПРЕСТОНИЦА БИТКОИНА: Овде настаје криптовалута, а произвођач зарађује 100 долара дневно
Зграде су до тог датума могле самостално да изаберу да ли ће о згради бринути управник односно неко од станара или професинални управник, који је прошао обуку и положио тестове у Привредној комори Србије.
- Након тог рока није престала могућност да се зграде и даље региструју односно пријаве начин управљања или промене неког кога су изабрале. Само је настала могућност да се покрене инспекцијски надзор у коме ће грађани моћи да се изјасне - да ли су се организовали или нису у складу са законом и ако нису да поступе по налогу инспектора и региструју своју зграду и начин управљања - рекла је Атанацковић.
Зградама које то не учине биће додељена принудна управа односно управник са листе регистрованих професионалних управника, коју води ПКС.
- Очекује се да ових дана у свим градовима и општинама почне инспекцијски надзор, пошто су прошли новогодишњи и божићни празници. Комунални инспектори ће изаћи на терен и проверити да ли је зграда уписана и ако није записнички ће то констатовати и издати налог. Тако да можемо очекивати у наредним месецима, када истекну ти рокови, увођење принудне управе - навела је она.
Вредност евра у односу на амерички долар скочила на трогодишњи максимум!
Према речима Атанацковићке, први задатак принудног управника биће да региструје зграду и да након тога са станарима поприча о даљем начину управљања, док станари и даље имају могућност да изаберу управника - комшију или изаберу другог професионалног управника, којег би ангажовали по уговору.
- Професионални и принудни управник се свакако плаћа, градови су били у обавези и већина њих се организовала, а неки су сада у процесу доношења одлуке о висини накнаде принудног управника. То ће бити последњи корак да се стекну услови и уведе принудна управа - казала је Атанацковић.
У Србији, додаје, има око 40.000 стамбених зграда и то су зграде уписане у катастар непокретности Републичког гедетског завода, од чега је скоро половина - 19.000 у Београду.
- У целој Србији је тај процес профункционисао, од 40.000 зграда, имамо око 15.000 зграда које су се организовале према старом закону и које су преведене и њима се неће додељивати нови матични број нити ПИБ, већ треба само да пријаве да ли ће управник остати досадашњи председник скупштине или ће изабрати друго лице или професионалног управника. Од тих 15.000 зграда 4.000 се већ организовало и изјаснило, док остале то треба да ураде - подсећа она.