POTROŠAČI NA PRVOM MESTU: Narodni poslanici u Srpskoj o novom Zakonu o zaštiti potrošača
Poslanici Narodne skupštine RS razmatraće danas Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača u Srpskoj, koji bi kupcima trebalo da olakša pravo na reklamaciju
Pored kopije računa, reklamaciju ćete ubuduće moći zatražiti i drugim dokumentima koji su dokaz za kupovinu proizvoda, overenom garancijom, priznanicom, dostavnicom, te slipom u slučaju plaćanja bankovnom karticom.
DETALJNI VODIČ KAKO DOĆI DO NOVČANE POMOĆI: Svi odgovori na najčešća pitanja građana oko prijave i isplate 60 evra
KONAČNO KRAJ EKONOMSKOG POSRTAJA: Velika zemlja Evrope nadomak izlaska iz krize, objavljene dobre vesti
IZGRADNJA PRUGE IZMEĐU BEOGRADA I SEVERNE MAKEDONIJE: Predsednik Vučić objasnio značaj ovakve investicije
Ako proizvod ima nedostatak, trgovac je dužan da ga popravi ili zameni bez dodatnih troškova, vrati uplaćeni novac ili snizi cenu proizvoda, ako se kupac sa tim složi.
Iz Udruženja za zaštitu potrošača "Don" ističu da će sada i trgovcima i potrošačima biti jasnije kada proizvodi idu na popravak, a kada možemo da ih zamenimo. Važno je, napominje izvršna direktorka udruženja Murisa Marić, i što će građani na kupovinu polovne robe imati godinu dana garancije.
– To ranije nije bilo jasno definisano, pa je svaki trgovac pribegavao da da garanciju onako kako on smatra da može. Za većinu polovnih proizvoda dobijali ste garanciju mesec dana, nije se znalo na koji kvar se odnosi ta garancija i tu su potrošači bili nezaštićeni. Izmene su značajne iz razloga što se veliki broj naših građana odlučuje na kupovinu polovne robe, naročito aparata bele tehnike iz inostranstva – pojašnjava Marićeva.
Predloženim Nacrtom zakona precizira se pojam “potrošački ugovor“. Trgovac se obavezuje da isporuči proizvod ili uslugu u roku od najduže 30 dana, da informiše potrošača o cenama proizvoda ili usluga, te se propisuje način evidentiranja prigovora potrošača putem pošte ili mejla.
Marićeva napominje da je Zakon o potrošačima menjan već nekoliko puta i veruje da će vrlo brzo doći vreme da Srpska radi na potpuno novom zakonu kako bi se sve evropske direktive primenile i kod nas.
Ugroženi potrošač
Murisa Marić naglašava da u zakon nije uvršten termin „ugroženi potrošač“, na čemu su udruženja potrošača insistirala, ali se ipak nada da će o tome biti rasprave na današnjoj sednici NS RS.
– To je važan segment, pogotovo u zemlji poput naše, gde je veliki broj ugroženih potrošača na razne načine. Tu se i evropsko zakonodavstvo jasno opredelilo da kaže da postoje ugroženi potrošači i da treba da vodimo račuuna o ovoj kategoriji stanovnika – kaže ona.