PREDSEDNIK VUČIĆ OTVORIO SEKTOR 4 OBILAZNICE OKO BEOGRADA: Investicija vredna 227 miliona evra puštena u saobraćaj
Otvorena deonica autoputa na obilaznici oko Beograda u dužini od 7,7 kilometara
Autoput na obilaznici oko Beograda od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača i Petlovo Brdo, u dužini od 7,7 kilometara, otvoren je danas za saobaćaj, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
OJAČAJTE VAŠ IMUNI SISTEM: Ovi vitamini su ključni tokom oporavka od infekcije!
ŠTA JE SRPSKIM DRŽAVLJANIMA POTREBNO ZA ULAZAK U CRNU GORU: Krivokapić izneo novi "uslov" i vest je fantastična!
KRENUO OPORAVAK SRPSKOG TURIZMA: Broj dolazaka turista za četvrtinu veći nego prošle godine u isto vreme
Vučić je tokom obilaska novoizgrađene trake autoputa od Ostružnice do Orlovače najavio da će cela obilaznica do Bubanj Potoka, gde su sada u toku radovi, biti završena za nešto više od godinu dana.
Predsednk je kazao da će onda biti izmešteni kamioni iz centra grada i da će građani imati veliku korist od obilaznice
Takođe, najavio je da će se graditi i nastavak beogadske obilaznica do Pančeva, preko Leštana i Vinče, sa novim mostom na Dunavu.
- Tada će biti završen ceo saobraćajni prsten oko Beograda - naglasio je Vučić i dodao da će onda kompletan teretni saobaćaj biti izmesten iz Beograda.
Dodao je da će država gledati da obezbedi novac za finansiranje i tog projekta.
Otvaranju Sektora 4 obilaznice prisustvovali su ministar građevine Tomislav Momirović, ambasadorka Kine Čen Bo, direktori Puteva Srbije i Koridora Srbije Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i zamednik gradonačelnika Goran Vesić.
Sektor 4 obuhvatio je radove na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 km, gde je izgrađena nedostajuća leva traka auto-puta, dva tunela: Lipak i Železnik, kao i tri mosta: most br. 9, 10 i 11, kao i preostali radovi na petlji Orlovača.
Preostaje da se završi gradnja druge trake autoputa od Orlovače do tunela Straževica i da se završi izgradnja obe trake autoputa od Straževice do Bubanj Potoka.
U okviru Sektora 4, od Ostružnice do Orlovače, izgrađen je tunel Lipak (leva cev) u dužini od 600 metara i tunel Železnik (leva cev) od 699 metara. Takođe, izgrađeni su: most 9 od 433 metra, most 10 422 metra i most 11 od 116 metara. Postavljeni su i zidovi za zaštitu od buke u dužini većoj od pola kilometra.
Završena je kompletna izgradnja petlje Orlovača sa pristupnim rampama, kao i petlja Petlovo Brdo sa po dve odvojene kolovozne trake, od Metroa do petlje Orlovača, uključujući i most 24, iznad starog kružnog puta od Rakovice do Železnika.
Kada je reč o Sektoru B5, od petlje Orlovača od tunela Straževica u toku su radovi na izgradnji leve trake autoputa (faza II) uključujuci i novi tunel Straževica (leva cev).
Na Sektoru B6 u toku su radovi na izgradnji punog profila autoputa od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok.
Inače, cela deonica od mosta na Savi kod Ostružnice do Bubanj Potoka duga je 20,4 kilometara sa pristupnim saobraćajnicama.
Vrednost projekta je 227 miliona evra, a radovi se finansiraju 85 odsto iz zajma Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Izvođač radova je kineska kompanija "Power Construction Corporation of China", a podizvođač azerbejdžanski AzVirt i domaće firme.
Završetkom radova do Bubanj Potoka biće kompletirano oko 47 kilometara autoputa od Batajnice do Bubanj Potoka.
Ranije je izgrađena obilaznica od Batajnice do Dobanovaca i Ostružnice, sa novim mostom na Savi koji je izgrađen pored starog ostružničkog mosta.
Planirana je i izgradnja nastavka obilaznice od Bubanj Potoka do Pančeva, kada bi cela obilaznica bila duga oko 69 kilometara.
Tako bi se kompletirao ceo saobraćajni prsten oko Beograda, čime bi se potpuno izmestio teretni saobraćaj iz grada.
Beogadska obilaznica je jedan od najznačajnijih projekata, čija je gradnja počela pre više od 30 godina.