ПРЕДСЕДНИК ВУЧИЋ ОТВОРИО СЕКТОР 4 ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА: Инвестиција вредна 227 милиона евра пуштена у саобраћај
Отворена деоница аутопута на обилазници око Београда у дужини од 7,7 километара
Аутопут на обилазници око Београда од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача и Петлово Брдо, у дужини од 7,7 километара, отворен је данас за саобаћај, у присуству председника Србије Александра Вучића.
ОЈАЧАЈТЕ ВАШ ИМУНИ СИСТЕМ: Ови витамини су кључни током опоравка од инфекције!
ШТА ЈЕ СРПСКИМ ДРЖАВЉАНИМА ПОТРЕБНО ЗА УЛАЗАК У ЦРНУ ГОРУ: Кривокапић изнео нови "услов" и вест је фантастична!
КРЕНУО ОПОРАВАК СРПСКОГ ТУРИЗМА: Број долазака туриста за четвртину већи него прошле године у исто време
Вучић је током обиласка новоизграђене траке аутопута од Остружнице до Орловаче најавио да ће цела обилазница до Бубањ Потока, где су сада у току радови, бити завршена за нешто више од годину дана.
Председнк је казао да ће онда бити измештени камиони из центра града и да ће грађани имати велику корист од обилазнице
Такође, најавио је да ће се градити и наставак беогадске обилазница до Панчева, преко Лештана и Винче, са новим мостом на Дунаву.
- Тада ће бити завршен цео саобраћајни прстен око Београда - нагласио је Вучић и додао да ће онда комплетан теретни саобаћај бити изместен из Београда.
Додао је да ће држава гледати да обезбеди новац за финансирање и тог пројекта.
Отварању Сектора 4 обилазнице присуствовали су министар грађевине Томислав Момировић, амбасадорка Кине Чен Бо, директори Путева Србије и Коридора Србије Зоран Дробњак и Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић и замедник градоначелника Горан Весић.
Сектор 4 обухватио је радове на изградњи леве траке аутопута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 км, где је изграђена недостајућа лева трака ауто-пута, два тунела: Липак и Железник, као и три моста: мост бр. 9, 10 и 11, као и преостали радови на петљи Орловача.
Преостаје да се заврши градња друге траке аутопута од Орловаче до тунела Стражевица и да се заврши изградња обе траке аутопута од Стражевице до Бубањ Потока.
У оквиру Сектора 4, од Остружнице до Орловаче, изграђен је тунел Липак (лева цев) у дужини од 600 метара и тунел Железник (лева цев) од 699 метара. Такође, изграђени су: мост 9 од 433 метра, мост 10 422 метра и мост 11 од 116 метара. Постављени су и зидови за заштиту од буке у дужини већој од пола километра.
Завршена је комплетна изградња петље Орловача са приступним рампама, као и петља Петлово Брдо са по две одвојене коловозне траке, од Метроа до петље Орловача, укључујући и мост 24, изнад старог кружног пута од Раковице до Железника.
Када је реч о Сектору Б5, од петље Орловача од тунела Стражевица у току су радови на изградњи леве траке аутопута (фаза ИИ) укључујуци и нови тунел Стражевица (лева цев).
На Сектору Б6 у току су радови на изградњи пуног профила аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток.
Иначе, цела деоница од моста на Сави код Остружнице до Бубањ Потока дуга је 20,4 километара са приступним саобраћајницама.
Вредност пројекта је 227 милиона евра, а радови се финансирају 85 одсто из зајма Ексим банке Кине и 15 одсто из буџета Србије.
Извођач радова је кинеска компанија "Power Цонструцтион Цорпоратион оф China", а подизвођач азербејџански АзВирт и домаће фирме.
Завршетком радова до Бубањ Потока биће комплетирано око 47 километара аутопута од Батајнице до Бубањ Потока.
Раније је изграђена обилазница од Батајнице до Добановаца и Остружнице, са новим мостом на Сави који је изграђен поред старог остружничког моста.
Планирана је и изградња наставка обилазнице од Бубањ Потока до Панчева, када би цела обилазница била дуга око 69 километара.
Тако би се комплетирао цео саобраћајни прстен око Београда, чиме би се потпуно изместио теретни саобраћај из града.
Беогадска обилазница је један од најзначајнијих пројеката, чија је градња почела пре више од 30 година.