Predstoje nam praznične kupovine: Kako je pandemija promenila šoping u 2020.godini?
Verovali ili ne, počelo je... Iako je oktobar, kupci širom sveta se već "opremaju" za predstojeće praznike
Pandemija je definitivno ostavila traga na naše živote, u svakom smislu. Jedna od tih "izmenjenih" stavki je kupovina. Osim što sada više kupujemo onlajn, počinjemo i ranije da se "spremamo" za praznike koji dolaze.
Širom sveta vlada pomama za kupovinom, pa ljudi bez straha obilaze tržne centre, ne mareći za virus.
Evo zašto ovog vikenda niko neće morati da apeluje na ljude da ostanu kod kuće
SPEJS ŠATL ILI VOZ? Budućnost je stigla: Ruske železnice predstavile novi vagon (VIDEO)
PIŠI-PROPALO: Pukla turistička sezona u Bosni, ali jedan grad je bio letnji hit!
Takvi primeri dolaze iz Brazila, ali i Velike Britanije. Naime, Englezi su već sada pojurili u božićnu kupovinu, jer strahuju da bi Vlada VB mogla da donese odluku o novom karantinu. Slike koje kruže mrežama ovih dana govore da kupci više strahuju od odluka vlasti, nego od samog virusa korona.
Ovu pojavu potvrđuju i primeri iz SAD. Tri od 10 kupaca u toj zemlji nameravaju da ove godine ranije obave prazničnu kupovinu, dok samo jedan na 10 ispitanika planira da odlaže kupovinu ove godine. To je pokazalo istraživanje koje je sprovela firma "Coresight Research", na više od 1.000 Amerikanaca koji koriste internet, a imaju peko 18 godina.
Trgovci već lansiraju kampanje pod nazivom "Shop safe, shop early" (Kupuj sigurno, kupuj ranije), a takođe izbegavaju da nude "last-minute" ponude i ogromne popuste u poslednjem momentu, kako bi izbegli logističke prepreke. Iza cele ideje se krije poruka da ljudi pazare na vreme, dok gužve u radnjama nisu velike.
Kao što smo već pominjali mnogo puta, onlajn kupovina je značajno unapređena i tek će da raste. Loše, hladno vreme nije pogodno za aktuelni virus, ali je i mrsko svima koji ne vole zimu. Ljudi su godinama unazad počeli da "kupuju iz fotelje", a ocene su da će se praznična kupovina u 2020. odvijati baš na taj način.
"Deloitte" očekuje rast praznične onlajn kupovine od 25 do 35 odsto, i zaradu koja ide od 182 do 196 milijardi dolara. Ovo su odlični pokazatelji, u odnosu na podatke iz 2019, kada je pretpraznična onlajn kupovina porasla za 14,7 odsto, i dostigla 145 milijardi USD profita od prodaje.
Pred svaki praznik inače bude haotično kada treba naručiti i primiti robu, a posebno sada - u doba pandemije. Stručnjaci već upozoravaju da se pripremite: uz veliki broj onlajn narudžbina (veći nego prošle godine) i potencijalne blokade zbog virusa korona, moguće je da vam poručeni artikli neće stići u planirano vreme.
Podaci govore da je pod znakom pitanja isporuka za čak 700 miliona božićnih poklona. Sve vodeće kompanije za isporuku robe su rekle da će proširiti svoju radnu snagu za 5 odsto, kao i kapacitete. Prethodnih godina, kupci su mogli da poruče nešto samo 48 sati pre Božića i da ta stvar stigne na vreme, ali analitičar kažu da to ne možemo očekivati ove godine.
Sada kada su putovanja i druge aktivnosti na stendbaju, Amerikanci kažu da će ušteđevinu trošiti na stvari. Taj stav ima sedam od 10 osoba, ili 68,9 odsto stanovništva. U praznično vreme 2019, potrošači su davali 12 odsto (450 milijardi dolara) svojih "budžeta za praznike" - za usluge, putovanja, hranu, sportske događaje.
Analitičari kažu da ti troškovi sada mogu biti zamenjeni rashodima vezanim za opremu za vežbanje kod kuće, udobnu odeću, proizvode za ulepšavanje, kućnu dekoraciju, korisne predmete za sto, odnosno rad na daljinu.