Предстоје нам празничне куповине: Како је пандемија променила шопинг у 2020.години?
Веровали или не, почело је... Иако је октобар, купци широм света се већ "опремају" за предстојеће празнике
Пандемија је дефинитивно оставила трага на наше животе, у сваком смислу. Једна од тих "измењених" ставки је куповина. Осим што сада више купујемо онлајн, почињемо и раније да се "спремамо" за празнике који долазе.
Широм света влада помама за куповином, па људи без страха обилазе тржне центре, не марећи за вирус.
Ево зашто овог викенда нико неће морати да апелује на људе да остану код куће
СПЕЈС ШАТЛ ИЛИ ВОЗ? Будућност је стигла: Руске железнице представиле нови вагон (ВИДЕО)
ПИШИ-ПРОПАЛО: Пукла туристичка сезона у Босни, али један град је био летњи хит!
Такви примери долазе из Бразила, али и Велике Британије. Наиме, Енглези су већ сада појурили у божићну куповину, јер страхују да би Влада ВБ могла да донесе одлуку о новом карантину. Слике које круже мрежама ових дана говоре да купци више страхују од одлука власти, него од самог вируса корона.
Ову појаву потврђују и примери из САД. Три од 10 купаца у тој земљи намеравају да ове године раније обаве празничну куповину, док само један на 10 испитаника планира да одлаже куповину ове године. То је показало истраживање које је спровела фирма "Coresight Research", на више од 1.000 Американаца који користе интернет, а имају пеко 18 година.
Трговци већ лансирају кампање под називом "Схоп сафе, shop early" (Купуј сигурно, купуј раније), а такође избегавају да нуде "ласт-минуте" понуде и огромне попусте у последњем моменту, како би избегли логистичке препреке. Иза целе идеје се крије порука да људи пазаре на време, док гужве у радњама нису велике.
Као што смо већ помињали много пута, онлајн куповина је значајно унапређена и тек ће да расте. Лоше, хладно време није погодно за актуелни вирус, али је и мрско свима који не воле зиму. Људи су годинама уназад почели да "купују из фотеље", а оцене су да ће се празнична куповина у 2020. одвијати баш на тај начин.
"Deloitte" очекује раст празничне онлајн куповине од 25 до 35 одсто, и зараду која иде од 182 до 196 милијарди долара. Ово су одлични показатељи, у односу на податке из 2019, када је претпразнична онлајн куповина порасла за 14,7 одсто, и достигла 145 милијарди УСД профита од продаје.
Пред сваки празник иначе буде хаотично када треба наручити и примити робу, а посебно сада - у доба пандемије. Стручњаци већ упозоравају да се припремите: уз велики број онлајн наруџбина (већи него прошле године) и потенцијалне блокаде због вируса корона, могуће је да вам поручени артикли неће стићи у планирано време.
Подаци говоре да је под знаком питања испорука за чак 700 милиона божићних поклона. Све водеће компаније за испоруку робе су рекле да ће проширити своју радну снагу за 5 одсто, као и капацитете. Претходних година, купци су могли да поруче нешто само 48 сати пре Божића и да та ствар стигне на време, али аналитичар кажу да то не можемо очекивати ове године.
Сада када су путовања и друге активности на стендбају, Американци кажу да ће уштеђевину трошити на ствари. Тај став има седам од 10 особа, или 68,9 одсто становништва. У празнично време 2019, потрошачи су давали 12 одсто (450 милијарди долара) својих "буџета за празнике" - за услуге, путовања, храну, спортске догађаје.
Аналитичари кажу да ти трошкови сада могу бити замењени расходима везаним за опрему за вежбање код куће, удобну одећу, производе за улепшавање, кућну декорацију, корисне предмете за сто, односно рад на даљину.