Šta se to dešava na tržištu? Prodaja električnih vozila se utrostručila!
Povećanje prometa električnih vozila pripisuje se strožim standardima za emisije izduvnih gasova u Evropskoj uniji
Električna vozila činila su 8 odsto prodaje automobila u Evropi u prvoj polovini godine, što je na talas podsticaja za kupovinu otvorilo put utrostručenju njihovog tržišnog prodajnog udela ove godine, pokazuje analiza nevladine organizacije Transport & Environment (T&E).
PONOVO KREĆU LETOVI IZ MOSKVE: Obnavljaju se linije sa tri zemlje, Srbija među njima
Spas za turističke agencije već tokom ove nedelje: Polise će važiti godinu dana!
MIŠELINOVE ZVEZDICE KONAČNO U SRBIJI: Prvi dobitnici biće poznati u decembru
Iako je pandemija novog koronavirusa srezala prodaju automobila, prodaja elektromobila, koje je T&E definisao kao one koje pokreću baterije i hibridni modeli, porasla je. Tako su električni automobili više nego utrostručili svoj tržišni udeo u Evropskom ekonomskom prostoru (EEA), u poređenju sa prvom polovinom prošle godine, pokazuju podaci T&E-a.
Očekuje se da će se direktna prodaja takvih vozila ove godine približno udvostručiti, na milion jedinica, navodi se u analizi.
Povećanje prodaje T&E pripisuje strožim standardima za emisije izduvnih gasova u Evropskoj uniji, koji su stupili na snagu ove godine, te podsticajima za kupovinu u Nemačkoj i Francuskoj.
Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) smatra da je prodaja električnih vozila podstaknuta nacionalnim programima podrške za podsticanje ekonomskog oporavka od pandemije kovida-19, ali da taj trend ne mora nužno biti dugoročan.
- Teško je prognozirati buduće dugoročne pomake u ponašanju potrošača na osnovu takvog veštačkog rasta podstaknutog subvencijama - smatraju ACEA-ini analitičari.
T&E je apelovao na EU da ubuduće postavi strože ciljeve u smanjenju emisija, što bi obezbedilo istiskivanje s tržišta modela koji znatno zagađuju okolinu i njihovu zamenu električnim automobilima.
Tu se najpre misli na SUV-ove, koji su, iako "proždiru gorivo", takođe povećali svoj tržišni udeo u prodaji, na 39 odsto u prvoj polovini 2020. godine.
U međuvremenu, Evropska komisija je zacrtala planove za dalje pooštravanje ograničenja emisije ugljen-dioksida iz automobila, kao deo svog predloga za postrožavanje klimatskih ciljeva EU do 2030. godine.
ACEA je, pak, saopštila kako su kreatori tih politika trebali ojačati infrastrukturu za punjenje električnih vozila i programe podrške, kako bi vozila sa nula-emisijama postala pristupačnija.