Шта се то дешава на тржишту? Продаја електричних возила се утростручила!
Повећање промета електричних возила приписује се строжим стандардима за емисије издувних гасова у Европској унији
Електрична возила чинила су 8 одсто продаје аутомобила у Европи у првој половини године, што је на талас подстицаја за куповину отворило пут утростручењу њиховог тржишног продајног удела ове године, показује анализа невладине организације Транспорт & Енвиронмент (T&E).
ПОНОВО КРЕЋУ ЛЕТОВИ ИЗ МОСКВЕ: Обнављају се линије са три земље, Србија међу њима
Спас за туристичке агенције већ током ове недеље: Полисе ће важити годину дана!
МИШЕЛИНОВЕ ЗВЕЗДИЦЕ КОНАЧНО У СРБИЈИ: Први добитници биће познати у децембру
Иако је пандемија новог коронавируса срезала продају аутомобила, продаја електромобила, које је T&E дефинисао као оне које покрећу батерије и хибридни модели, порасла је. Тако су електрични аутомобили више него утростручили свој тржишни удео у Европском економском простору (ЕЕА), у поређењу са првом половином прошле године, показују подаци T&E-a.
Очекује се да ће се директна продаја таквих возила ове године приближно удвостручити, на милион јединица, наводи се у анализи.
Повећање продаје T&E приписује строжим стандардима за емисије издувних гасова у Европској унији, који су ступили на снагу ове године, те подстицајима за куповину у Немачкој и Француској.
Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА) сматра да је продаја електричних возила подстакнута националним програмима подршке за подстицање економског опоравка од пандемије ковида-19, али да тај тренд не мора нужно бити дугорочан.
- Тешко је прогнозирати будуће дугорочне помаке у понашању потрошача на основу таквог вештачког раста подстакнутог субвенцијама - сматрају АЦЕА-ини аналитичари.
T&E је апеловао на ЕУ да убудуће постави строже циљеве у смањењу емисија, што би обезбедило истискивање с тржишта модела који знатно загађују околину и њихову замену електричним аутомобилима.
Ту се најпре мисли на СУВ-ове, који су, иако "прождиру гориво", такође повећали свој тржишни удео у продаји, на 39 одсто у првој половини 2020. године.
У међувремену, Европска комисија је зацртала планове за даље пооштравање ограничења емисије угљен-диоксида из аутомобила, као део свог предлога за построжавање климатских циљева ЕУ до 2030. године.
АЦЕА је, пак, саопштила како су креатори тих политика требали ојачати инфраструктуру за пуњење електричних возила и програме подршке, како би возила са нула-емисијама постала приступачнија.