RADOVI SE IZVODE 24 SATA: Novim autoputem kroz Grdelicu do kraja godine, sporno brdo PREMEŠTENO (FOTO/VIDEO)
Nakon što se pre 2 i po meseca obrušila zemlja na Koridoru 10 u dužini od oko 100 metara na deonici autoputa od Grdelice do Caričine doline, odlučeno je da se brdo premesti kako ne bi ponovo došlo do istog problema.
Za sada je uklonjeno preko 100.000 kubika zemlje, a kompleksni geološki uslovi zahtevaju svakodnevni nadzor stručnjaka.
Inženjer "Koridora Srbija" Leonid Vuković kaže da se radovi izvode 24 časa dnevno.
Odlične vesti za MLADE POLJOPRIVREDNIKE: Stižu SREDSTVA, selo NIJE ZABORAVLJENO!
- Što se tiče same konstrukcije galerije do sada je izvedeno 49 armirano betonskih šipova, u toku su radovi na izradi naglavne grede i stubova buduće galerije. Sem ovih, takođe se izvode radovi na izradi prednapregnutih krovnih nosača galerije - kaže Vuković i dodaje da je u ovom trenutku izbetonirano 30 i izarmirano još 42 nosača.
Država staje na put neizdavanju fiskalnih računa! INSPEKTORI DOBILI ŠIRA OVLAŠĆENJA
Zemlja koja je ukljonjena sa brda u cilju stabilizacije je privremeno deponovana, a s obzirom na to da su svi nasipi već izgrađeni, ovaj zemljani materijal je višak i on će biti odložen na deponiju u skladu sa ugovorom.
Što se tiče opasnosti od klizišta, Vuković kaže da se vrši svakodnevno praćenje pomeranja i stabilnosti svih objekata u izgradnji uključujući i kosine, a podaci koji su do sada prikupljeni ukazuju da je konstrukcija stabilna.
Na pitanje da li postoje slični problemi i na drugim delovima Koridora 10, odgovara:
- Na ovoj deonici koja je dugačka 6,1 kilometar zaštita kosina, odnosno stabilizacija klizišta se vrši približno jednoj trećini dužine deonice, u ovom slučaju na 2 kilometra, a slični problemi postoje na kosinama broj 3, 4 i 5 koje se nalaze u nastavku.
Sanacija je otpočela krajem avgusta, a radi se o aktivnostima koje pre svega iziskuju mašinski rad. Tako je na iskopu i odvozu materijala svakodnevno bilo angažovano oko 7 bagera, tri buldožera i desetak kamiona. Trenutno su dve mašine za šipove na gradilištu, a sledeće nedelje stiže još jedna.
- Najteži deo posla je bio uklanjanje središnjeg oštećenog dela potporne konstrukcije. Ipak, zahvaljujući stručnosti i zalaganju svih učesnika u projektu i ovaj problem je uspešno prevaziđen. Planirano je da se svi radovi na ovom delu gradilišta kao i na čitavom autoputu kroz Grdeličku klisuru završe do kraja ove godine. Za sada je završeno 3 od 6 deonica: to su tunel Predejane, kao i deonice broj 5 i 6. Ulažemo maksimalne napore da do kraja godine završimo izgradnju svih 6 deonica autoputa kroz Grdeličku klisuru u čitavoj dužini od 26,3 kilometra – završava Vuković.
Pratite nas i na našem instagramu SrbijaDanas.