РАДОВИ СЕ ИЗВОДЕ 24 САТА: Новим аутопутем кроз Грделицу до краја године, спорно брдо ПРЕМЕШТЕНО (ФОТО/ВИДЕО)
Након што се пре 2 и по месеца обрушила земља на Коридору 10 у дужини од око 100 метара на деоници аутопута од Грделице до Царичине долине, одлучено је да се брдо премести како не би поново дошло до истог проблема.
За сада је уклоњено преко 100.000 кубика земље, а комплексни геолошки услови захтевају свакодневни надзор стручњака.
Инжењер "Коридора Србија" Леонид Вуковић каже да се радови изводе 24 часа дневно.
Одличне вести за МЛАДЕ ПОЉОПРИВРЕДНИКЕ: Стижу СРЕДСТВА, село НИЈЕ ЗАБОРАВЉЕНО!
- Што се тиче саме конструкције галерије до сада је изведено 49 армирано бетонских шипова, у току су радови на изради наглавне греде и стубова будуће галерије. Сем ових, такође се изводе радови на изради преднапрегнутих кровних носача галерије - каже Вуковић и додаје да је у овом тренутку избетонирано 30 и изармирано још 42 носача.
Држава стаје на пут неиздавању фискалних рачуна! ИНСПЕКТОРИ ДОБИЛИ ШИРА ОВЛАШЋЕЊА
Земља која је укљоњена са брда у циљу стабилизације је привремено депонована, а с обзиром на то да су сви насипи већ изграђени, овај земљани материјал је вишак и он ће бити одложен на депонију у складу са уговором.
Што се тиче опасности од клизишта, Вуковић каже да се врши свакодневно праћење померања и стабилности свих објеката у изградњи укључујући и косине, а подаци који су до сада прикупљени указују да је конструкција стабилна.
На питање да ли постоје слични проблеми и на другим деловима Коридора 10, одговара:
- На овој деоници која је дугачка 6,1 километар заштита косина, односно стабилизација клизишта се врши приближно једној трећини дужине деонице, у овом случају на 2 километра, а слични проблеми постоје на косинама број 3, 4 и 5 које се налазе у наставку.
Санација је отпочела крајем августа, а ради се о активностима које пре свега изискују машински рад. Тако је на ископу и одвозу материјала свакодневно било ангажовано око 7 багера, три булдожера и десетак камиона. Тренутно су две машине за шипове на градилишту, а следеће недеље стиже још једна.
- Најтежи део посла је био уклањање средишњег оштећеног дела потпорне конструкције. Ипак, захваљујући стручности и залагању свих учесника у пројекту и овај проблем је успешно превазиђен. Планирано је да се сви радови на овом делу градилишта као и на читавом аутопуту кроз Грделичку клисуру заврше до краја ове године. За сада је завршено 3 од 6 деоница: то су тунел Предејане, као и деонице број 5 и 6. Улажемо максималне напоре да до краја године завршимо изградњу свих 6 деоница аутопута кроз Грделичку клисуру у читавој дужини од 26,3 километра – завршава Вуковић.
Пратите нас и на нашем инстаграму СрбијаДанас.