Raste elektronska trgovina u Srbiji: Vozači prelaze 17 milijardi kilometara vraćajući robu
Šoping, gume i kamioni pogubni za planetu
Elektronska trgovina (e-commerce) postaje sve popularniji vid nabavke proizvoda među potrošačima. Kako u svetu, tako i kod nas, prednosti su očigledne. Kupac ne mora da putuje po željenu robu, traži parking mesto u blizini radnje, gubi vreme, a što je najvažnije, ne mora da prekida svoje redovne aktivnosti kako bi izdvojio vreme za šoping.
Mozzart stipendira, ti treniraš sa Željkom Rebračom!
SNEŽANA SA SEDAM PATULJAKA: Poznata srpska pećina u kojoj se krije pravo spaleološko blago (FOTO)
POZNATA SRPSKA BANJA NA PRODAJU: Površina od 12,3 hiljade kvadratnih metara nudi se po ceni od 2,3 MILIONA EVRA
Prema podacima nemačkog Udruženja za elektronsku trgovinu i trgovinu na daljinu (BEVH), potrošači su samo u toj zemlji od aprila do juna 2020. godine ukupno potrošili 20,2 milijarde evra na kupovinu putem interneta. To je gotovo tri milijarde evra više nego u istom periodu prošle godine.
U isto vreme, iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, stiže informacija da je u prethodne tri godine vrednost realizovanih transakcija u e-komercu u Srbiji porasla za 300 odsto, dok je tokom uvođenja vanrednog stanja većina trgovaca zabeležila rast e-trgovine od 50 do čak 300 odsto.
Nakon ukidanja vanrednog stanja zadržan je rast od oko 100 odsto, u odnosu na isti period prethodne godine.
Međutim, ogroman porast broja porudžbina ima i svoju negativnu stranu. Samo za isporuku robe prevoznici godišnje pređu oko 60 milijardi kilometara u Evropi i SAD, i blizu 17 milijardi kilometara vraćajući tu istu robu.
Ovaj poslednji broj jednak je broju od čak 73 putovanja između planete Zemlje i Marsa.
Poražavajuća je i informacija da se svaki četvrti kamion u proseku koristi za povraćaj robe, pri čemu se emituje oko 1,5 milijardi kilograma ugljen-dioksida. Samim tim, jasno je zašto Evropska unija proizvođače kamiona obavezuje u naporima da učestvuju u smanjenju emitovanja ovog štetnog gasa.
Do 2025. godine, svi proizvođači će morati da smanje emisiju za 15 procenata u poređenju sa prosečnim vrednostima u 2019. godini. Ova cifra do 2030. mora biti smanjena za čak 30 procenata.
Značajnu ulogu u postizanju ovih ambicioznih ciljeva mogu imati gume, poručuju iz kompanije "Continental". Ključni faktor je otpor koji se stvara pri kotrljanju točkova, a koji ima glavni uticaj na potrošnju goriva. Potrošnja se direktno odnosi na emitovanje ugljen-dioksida.
Dakle, odabir pravih guma ima jednake koristi za životnu sredinu, kao i za vozače.
Međutim, nisu samo vozači ti koji u velikoj meri mogu da doprinesu smanjenju emitovanja ugljen-dioksida i zaštiti životne sredine. U borbi protiv klimatskih promena, velika pomoć može doći od svakog ko kupuje proizvod na internetu. Sve što je potrebno je da potrošači izvrše pažljiv odabir prilikom onlajn kupovine i na taj način izbegnu povraćaj velikog dela onoga što stiže na kućne adrese.