Расте електронска трговина у Србији: Возачи прелазе 17 милијарди километара враћајући робу
Шопинг, гуме и камиони погубни за планету
Електронска трговина (e-commerce) постаје све популарнији вид набавке производа међу потрошачима. Како у свету, тако и код нас, предности су очигледне. Купац не мора да путује по жељену робу, тражи паркинг место у близини радње, губи време, а што је најважније, не мора да прекида своје редовне активности како би издвојио време за шопинг.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/10/09/sponzorstvo-akademije-rebraca-1200x628_2.jpg?itok=ZP3PCNOb)
Mozzart стипендира, ти тренираш са Жељком Ребрачом!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/10/09/snezana_i_sedam_patuljaka.jpg?itok=PkJo_c5y)
СНЕЖАНА СА СЕДАМ ПАТУЉАКА: Позната српска пећина у којој се крије право спалеолошко благо (ФОТО)
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2020/10/09/master-cover-foto-1-1_1.jpg?itok=u3-4DLaf)
ПОЗНАТА СРПСКА БАЊА НА ПРОДАЈУ: Површина од 12,3 хиљаде квадратних метара нуди се по цени од 2,3 МИЛИОНА ЕВРА
Према подацима немачког Удружења за електронску трговину и трговину на даљину (БЕВХ), потрошачи су само у тој земљи од априла до јуна 2020. године укупно потрошили 20,2 милијарде евра на куповину путем интернета. То је готово три милијарде евра више него у истом периоду прошле године.
У исто време, из Министарства трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије, стиже информација да је у претходне три године вредност реализованих трансакција у е-комерцу у Србији порасла за 300 одсто, док је током увођења ванредног стања већина трговаца забележила раст е-трговине од 50 до чак 300 одсто.
Након укидања ванредног стања задржан је раст од око 100 одсто, у односу на исти период претходне године.
Међутим, огроман пораст броја поруџбина има и своју негативну страну. Само за испоруку робе превозници годишње пређу око 60 милијарди километара у Европи и САД, и близу 17 милијарди километара враћајући ту исту робу.
Овај последњи број једнак је броју од чак 73 путовања између планете Земље и Марса.
Поражавајућа је и информација да се сваки четврти камион у просеку користи за повраћај робе, при чему се емитује око 1,5 милијарди килограма угљен-диоксида. Самим тим, јасно је зашто Европска унија произвођаче камиона обавезује у напорима да учествују у смањењу емитовања овог штетног гаса.
До 2025. године, сви произвођачи ће морати да смање емисију за 15 процената у поређењу са просечним вредностима у 2019. години. Ова цифра до 2030. мора бити смањена за чак 30 процената.
Значајну улогу у постизању ових амбициозних циљева могу имати гуме, поручују из компаније "Цонтинентал". Кључни фактор је отпор који се ствара при котрљању точкова, а који има главни утицај на потрошњу горива. Потрошња се директно односи на емитовање угљен-диоксида.
Дакле, одабир правих гума има једнаке користи за животну средину, као и за возаче.
Међутим, нису само возачи ти који у великој мери могу да допринесу смањењу емитовања угљен-диоксида и заштити животне средине. У борби против климатских промена, велика помоћ може доћи од сваког ко купује производ на интернету. Све што је потребно је да потрошачи изврше пажљив одабир приликом онлајн куповине и на тај начин избегну повраћај великог дела онога што стиже на кућне адресе.