SAJAM POTROŠAČA I OVE GODINE NA SAVA PROMENADI: Posvećen zaštiti potrošača u oblasti e-trgovine
Ovogodišnji Svetski dan zaštite prava potrošača u Republici Srbije je koncipiran tako da u velikoj meri prati zahteve i potrebe potrošača u elektronskoj trgovini, koja je u stalnom razvoju
Svetski dan zaštite prava potrošača tradicionalno se obeležava 15. marta pod sloganom "Moja kupovina je i on line trgovina".
Tog dana, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija organizuje "SAJAM POTROŠAČA" od 12 do 14 časova na Sava promenadi kod ulaza u TC "Galerija", u skladu sa svim epidemiološkim merama i preporukama Vlade Republike Srbije.
DETALJNO UPUTSTVO: Ovo su načini kako da privatni sektor ostvari pravo na pomoć iz državnog budžeta
ZARADA U SRBIJI PORASLA ZA 9,2 ODSTO: Prosečna decembarska plata iznosila 562 evra
NEVEROVATAN ZAOKRET NA TRŽIŠTU VAKCINA: "AstraZeneka" prodala svoj udeo "Moderni"
Događaju će prisustvovati predstavnici ministarstva, udruženja potrošača, trgovaca, trgovinskih lanaca i građani.
Cilj manifestacije je podizanje svesti potrošača o njihovim zakonskim pravima i zaštiti, ali i podsticanje građanskih aktivnosti u ovoj oblasti.
Ovogodišnji Svetski dan zaštite prava potrošača u Republici Srbije je koncipiran tako da u velikoj meri prati zahteve i potrebe potrošača u elektronskoj trgovini, koja je u stalnom razvoju.
Pandemija virusom COVID-19 je nesumnjivo uticala na promenu navika potrošača, što je dovelo do porasta kupovine preko Interneta za vreme vanrednog stanja.
Mnogi kupci su prvi put koristili usluge elektronske trgovine, dok su drugi učvrstili ovaj model kupovine.
Osim bezbednosti, prednosti ovog načina trgovine su jednostavnost, širok asortiman roba i usluga, dostupnost 24/7, lakše pronalaženje proizvoda, ali i eliminacija transportnih troškova.
Vreme pandemije korona virusa beleži i određeni porast u naručivanju pojedinih kategorija proizvoda.
U vreme vanrednog stanja zabeležen je rast e-trgovine - hrana (200%), odeća (100%), tehnički uređaji i oprema (50%), ali je istovremeno za oko 30 posto porastao i broj prigovora potrošača na način ostvarivanja njihovih prava.
U cilju unapređenja potrošačkih prava u Srbiji, neophodno je informisati potrošače o njihovim pravima u onlajn prostoru, kao i o rokovima za postupanje.