САЈАМ ПОТРОШАЧА И ОВЕ ГОДИНЕ НА САВА ПРОМЕНАДИ: Посвећен заштити потрошача у области е-трговине
Овогодишњи Светски дан заштите права потрошача у Републици Србије је конципиран тако да у великој мери прати захтеве и потребе потрошача у електронској трговини, која је у сталном развоју
Светски дан заштите права потрошача традиционално се обележава 15. марта под слоганом "Моја куповина је и он лине трговина".
Тог дана, Министарство трговине, туризма и телекомуникација организује "САЈАМ ПОТРОШАЧА" од 12 до 14 часова на Сава променади код улаза у ТЦ "Галерија", у складу са свим епидемиолошким мерама и препорукама Владе Републике Србије.
ДЕТАЉНО УПУТСТВО: Ово су начини како да приватни сектор оствари право на помоћ из државног буџета
ЗАРАДА У СРБИЈИ ПОРАСЛА ЗА 9,2 ОДСТО: Просечна децембарска плата износила 562 евра
НЕВЕРОВАТАН ЗАОКРЕТ НА ТРЖИШТУ ВАКЦИНА: "АстраЗенека" продала свој удео "Модерни"
Догађају ће присуствовати представници министарства, удружења потрошача, трговаца, трговинских ланаца и грађани.
Циљ манифестације је подизање свести потрошача о њиховим законским правима и заштити, али и подстицање грађанских активности у овој области.
Овогодишњи Светски дан заштите права потрошача у Републици Србије је конципиран тако да у великој мери прати захтеве и потребе потрошача у електронској трговини, која је у сталном развоју.
Пандемија вирусом COVID-19 је несумњиво утицала на промену навика потрошача, што је довело до пораста куповине преко Интернета за време ванредног стања.
Многи купци су први пут користили услуге електронске трговине, док су други учврстили овај модел куповине.
Осим безбедности, предности овог начина трговине су једноставност, широк асортиман роба и услуга, доступност 24/7, лакше проналажење производа, али и елиминација транспортних трошкова.
Време пандемије корона вируса бележи и одређени пораст у наручивању појединих категорија производа.
У време ванредног стања забележен је раст е-трговине - храна (200%), одећа (100%), технички уређаји и опрема (50%), али је истовремено за око 30 посто порастао и број приговора потрошача на начин остваривања њихових права.
У циљу унапређења потрошачких права у Србији, неопходно је информисати потрошаче о њиховим правима у онлајн простору, као и о роковима за поступање.