SJAJNE VESTI ZA SVE GRAĐANE! Putnici iz Srbije će leteti sa ŠEST AERODROMA, evo planova za nove vazdušne luke!
Nišu i Beogradu se uskoro pridružuje i Kraljevo.
Od 1. decembra ove godine počeće da lete avioni iz Kraljeva za Beč, a od 10. marta 2020. biće uspostavljena i linija iz centralne Srbije do Soluna. Istovremeno, u planu je da se za civilni saobraćaj i prihvat velikih aviona osposobe aerodromi Ponikve kod Užica i Rosulje kod Kruševca, dok Jagodina već nekoliko godina najavljuje izgradnju vazdušne luke koja joj je potrebna "zbog velikog priliva stranih investitora".
Trgovine u Srbiji neće raditi nedeljom? Evo šta možemo da dobijemo, a šta da izgubimo tim potezom
Pregovori sa Amerikancima idu dobrim putem: Kina želi novu rundu razgovora!
Ako se uzme u obzir da trenutno sa beogradskog i niškog aerodroma leti više desetina aviokompanija do skoro 100 destinacija u oko 40 država, može se zaključiti da bi vazdušni saobraćaj iznad Srbije uskoro mogao da bude najgušći u regionu.
Sa beogradskog Aerodroma Nikola Tesla trenutno je u redovnom putničkom saobraćaju 26 avio-kompanija, i to prema skoro 70 aerodroma u oko 40 država u Evropi, Sjedinjenim Američkim Državama, Severnoj Africi, Bliskom i Dalekom Istoku.
Beogradski aerodrom postao je krajem 2018. godine deo “Vansi Erports”. Koncesionar je najavio dalja ulaganja u aerodrom i širenje kapaciteta, poboljšanje uslova poslovanja, kako bi se avio-kompanijama omogućilo pokretanje novih linija. Investicioni planovi za razvoj i unapređenje i obnavlkanje Aerodroma Nikola Tesla, vredni 732 miliona evra, biće realizovani tokom ugovorenog koncesionog perioda.
Iz Niša trenutno lete četiri avio kompanije i to do 23 destinacije u 11 evropskih zemalja. Od sredine jula sa aerodroma "Konstantin Veliki" leti i srpska nacionalna avio-kompanija "Er Srbija" na 12 redovnih linija do Nirnberga, Frankfurta (Han), Hanovera, Fridrihshafena, Karslruea, Salcburga, Rima, Bolonje, Budimpešte, Geteborga, Ljubljane i Tivta. Linije su izabrane na osnovu potreba dijaspore i interesovanja turista, ali i na osnovu potreba potencijalnih investitora i poslovnih partnera.
Na civilnom aerodromu "Morava" u Lađevcima kod Kraljeva, koji je svečano otvoren 28. juna ove godine, biće uspostavljene redovne avio-linije ka Beču i Solunu. Kako se navodi u Odluci Vlade Srbije, redovan avio-prevoz Kraljevo-Beč-Kraljevo obavljaće se u periodu od 1. decembra ove godine do 31. decembra 2021. godine. Druga linija, Kraljevo-Solun-Kraljevo krenuće od 10. marta sledeće godine i trajaće do 15. oktobra iste godine, a plan je da ova avio-linija u istom periodu funkcioniše i 2021. godine.
Kapacitet ove vazdušne luke je oko milion putnika, a zvaničnici su najavili da bi aerodrom ove godine mogao da primi predviđenih 20.000 putnika. Na Lađevce mogu da slete avioni sa kapacitetom od šezdeset i osamdeset putnika, a tokom 2019. godine trebalo bi da počne rad na izradi i obezbeđivanju tehničke dokumentacije za izgradnju druge piste, kako bi radovi počeli u 2020. godini.
U Jagodini je više puta najavljivana gradnja aerodroma, a u decembru prošle godine saopšteno je da je konačno određena lokacija za vazdušnu luku, izvršena promena namene zemljišta i čeka se odluka Vlade o prenosu prava svojine na grad.
Aerodrom će se graditi na Štipljanskom putu, na mestu sadašnjeg Letilišta, udaljenog oko šest kilometara od centra grada. Površine je oko 40.000 m2 i prvi je stepen budućeg poslovnog aerodroma u Jagodini. Po projektu imaće Upravnu zgradu, pistu, toranj i dve benzinske pumpe, a moći će da primi avione do 80 putnika. Inače, Jagodina je aerodrom imala do 1951. godine.
Vlada Srbije planira da investira nekoliko miliona evra u aerodrom Ponikve kod Užica kako bi bio spreman za komercijalnu upotrebu 2020. godine.
Ponikve su odnedavno u vlasništvu države, a prošlog meseca podignuta je ograda duga 3.735 metara. Nedostaje još 5.195 metara, dok se na završnih 800 metara piste duge 3,2 kilometra mora uraditi površinski sloj. Potrebno je da se postavi i sistem za osvetljenje, a prema nekim procenama 5 miliona evra je neophodno da se Ponikve osposobe za prihvat velikih vazduhoplova.
Aerodrom Užice trenutno se koristi za privatne letove i do sad je, prema dostupnim informacijama, u 2019. godini opslužio 200 domaćih i 80 međunarodnih letova.
KINEZI NAPRAVILI ČUDOTVORNU KAMERU: Može da identifikuje osobu unutar gomile od deset hiljada ljudi!
Troje dele Nobelovu nagrade za ekonomiju 2019: Nagrađeni su za "ublažavanje siromaštva"
LEPE VESTI ZA GRAĐANE SRBIJE! U Beč i Solun uskoro i iz Kraljeva: Aerodrom "Morava" SPREMAN ZA PRVE PUTNIKE!
Javno preduzeće Aerodrom Rosulje do kraja godine bi trebalo da se pripoji Aerodromima Srbije, a u Gradskoj upravi Kruševac očekuju da će tako biti omogućen nastavak izgradnje lokalnog aerodroma, za šta nije bilo dovoljno novca u lokalnom budžetu. Direktorka aerodroma Dragana Pavlović kaže da postoji urađen projekat i dozvola i da je Grad krenuo sa izgradnjom, ali je odlučeno da se obrati za pomoć republici pošto je reč o kapitalnoj investiciji.
Javno preduzeće Aerodrom Rosulje pod nadležnošću lokalne samouprave postoji od 1995. godine. Projekat izgradnje, na lokaciji nedaleko od Kruševca, pokrenut je 2007. godine. U međuvremenu je otkupljeno 40 hektara zemljišta, a iz lokalnog budžeta je 2017. izdvojeno 100 miliona dinara za radove na pisti. Ukupna vrednost projekta iznosi 250 miliona dinara
U Hrvatskoj devet civilnih aerodroma
U Hrvatskoj postoji devet civilnih aerodroma, a najpoznatiji su oni na primorju – Dubrovnik, Split, Rijeka, Pula, Zadar. Tu je i zagrebački i aerodrom u Osijeku koji je najbliži putnicima iz Srbije.
U Bosni i Hercegovini rade četiri aerodroma sa dozvolama za obavljanje međunarodnog vazdušnog saobraćaja - u Sarajevu, Banjaluci, Tuzli i Mostaru.
Crna Gora ima aerodrome u Podgorici i Tivtu, dok Slovenija trenutno traži kompanije koje bi letele iz Ljubljane, nakon prestanka rada Adria Ervejza. Pored ljubljanskog, Slovenci imaju još dva međunarodna aerodroma – u Portorožu i Mariboru.
Petar Vojinović, urednik vazduhoplovnog portala “Tango Six” kaže za "Blic Biznis da je sada "prvi korak da država dodatno uloži u neophodne infrastrukturne radove, kako bi mali aerodromi koji to sada nisu, postali zaista funkcionalni međunarodni aerodromi, a zatim je potrebno da se neko bavi poslovnim razvojem tih aerodroma".
Vojinović kaže da je država evidentno odlučila da ulaže u saobraćajnu infrastrukturu, pa i aerodrome.
- Za potrebe privlačenja avio-kompanija država je centralizovala potrebne aktivnosti u formi preduzeća "Aerodromi Srbije", što je takođe pohvalno, jer je potreban veliki rad, svi raspoloživi resursi i višegodišnja posvećenost. Jednom kada počnu da lete sa nekih od ovih aerodroma vrlo brzo će se videti postoji li privredno-turistička aktivnost da to sve održi. Tada ćemo doći i do konačnog odgovora da li sve to ima smisla, a do tada je dužnost države da obezbedi minimalne infrastrukturne uslove i to sve pogura. Sada se nalazimo u najranijoj fazi te aktivnosti - ukazao je Vojinović.
On je dodao i da su mali aerodromi neophodni Srbiji i da oni postoje zahvaljujući izgradnji i aktivnostima iz doba bivše Jugoslavije.
- Sada se bore za svoj opstanak i smisao. Oni jesu otvoreni, kao na primer civilni deo aerodroma Morava ili Užice koje je takođe otvoreno za saobraćaj, ali to praktično znači da se uz najavu na njih može sletati i iz njih može poletati. Međutim, potrebno je da država ili lokalne samouprave urade neophodne pomenute korake - zaključio je Vojinović.
ŠTA ZOVE 100.000 KINEZA U SRBIJU? Dnevno troše 150 evra, od jednog pića beže kao ludi, obavezno traže VRELU VODU
BORBA ZA SRPSKO ZLATO: Kinezi hoće da izbace Amerikance iz RTB-a Bor!
FED će kupovati kratkoročne državne obveznice za 60 milijardi dolara mesečno
SADA I ZVANIČNO! Tramp se oglasio: POSTIGLI SMO DOGOVOR SA KINOM!
BORBA ZA SRPSKO ZLATO: Kinezi hoće da izbace Amerikance iz RTB-a Bor!