СЈАЈНЕ ВЕСТИ ЗА СВЕ ГРАЂАНЕ! Путници из Србије ће летети са ШЕСТ АЕРОДРОМА, ево планова за нове ваздушне луке!
Нишу и Београду се ускоро придружује и Краљево.
Од 1. децембра ове године почеће да лете авиони из Краљева за Беч, а од 10. марта 2020. биће успостављена и линија из централне Србије до Солуна. Истовремено, у плану је да се за цивилни саобраћај и прихват великих авиона оспособе аеродроми Поникве код Ужица и Росуље код Крушевца, док Јагодина већ неколико година најављује изградњу ваздушне луке која јој је потребна "због великог прилива страних инвеститора".
Трговине у Србији неће радити недељом? Ево шта можемо да добијемо, а шта да изгубимо тим потезом
Преговори са Американцима иду добрим путем: Кина жели нову рунду разговора!
Ако се узме у обзир да тренутно са београдског и нишког аеродрома лети више десетина авиокомпанија до скоро 100 дестинација у око 40 држава, може се закључити да би ваздушни саобраћај изнад Србије ускоро могао да буде најгушћи у региону.
Са београдског Аеродрома Никола Тесла тренутно је у редовном путничком саобраћају 26 авио-компанија, и то према скоро 70 аеродрома у око 40 држава у Европи, Сједињеним Америчким Државама, Северној Африци, Блиском и Далеком Истоку.
Београдски аеродром постао је крајем 2018. године део “Ванси Ерпортс”. Концесионар је најавио даља улагања у аеродром и ширење капацитета, побољшање услова пословања, како би се авио-компанијама омогућило покретање нових линија. Инвестициони планови за развој и унапређење и обнавлкање Аеродрома Никола Тесла, вредни 732 милиона евра, биће реализовани током уговореног концесионог периода.
Из Ниша тренутно лете четири авио компаније и то до 23 дестинације у 11 европских земаља. Од средине јула са аеродрома "Константин Велики" лети и српска национална авио-компанија "Ер Србија" на 12 редовних линија до Нирнберга, Франкфурта (Хан), Хановера, Фридрихсхафена, Карслруеа, Салцбурга, Рима, Болоње, Будимпеште, Гетеборга, Љубљане и Тивта. Линије су изабране на основу потреба дијаспоре и интересовања туриста, али и на основу потреба потенцијалних инвеститора и пословних партнера.
На цивилном аеродрому "Морава" у Лађевцима код Краљева, који је свечано отворен 28. јуна ове године, биће успостављене редовне авио-линије ка Бечу и Солуну. Како се наводи у Одлуци Владе Србије, редован авио-превоз Краљево-Беч-Краљево обављаће се у периоду од 1. децембра ове године до 31. децембра 2021. године. Друга линија, Краљево-Солун-Краљево кренуће од 10. марта следеће године и трајаће до 15. октобра исте године, а план је да ова авио-линија у истом периоду функционише и 2021. године.
Капацитет ове ваздушне луке је око милион путника, а званичници су најавили да би аеродром ове године могао да прими предвиђених 20.000 путника. На Лађевце могу да слете авиони са капацитетом од шездесет и осамдесет путника, а током 2019. године требало би да почне рад на изради и обезбеђивању техничке документације за изградњу друге писте, како би радови почели у 2020. години.
У Јагодини је више пута најављивана градња аеродрома, а у децембру прошле године саопштено је да је коначно одређена локација за ваздушну луку, извршена промена намене земљишта и чека се одлука Владе о преносу права својине на град.
Аеродром ће се градити на Штипљанском путу, на месту садашњег Летилишта, удаљеног око шест километара од центра града. Површине је око 40.000 м2 и први је степен будућег пословног аеродрома у Јагодини. По пројекту имаће Управну зграду, писту, торањ и две бензинске пумпе, а моћи ће да прими авионе до 80 путника. Иначе, Јагодина је аеродром имала до 1951. године.
Влада Србије планира да инвестира неколико милиона евра у аеродром Поникве код Ужица како би био спреман за комерцијалну употребу 2020. године.
Поникве су однедавно у власништву државе, а прошлог месеца подигнута је ограда дуга 3.735 метара. Недостаје још 5.195 метара, док се на завршних 800 метара писте дуге 3,2 километра мора урадити површински слој. Потребно је да се постави и систем за осветљење, а према неким проценама 5 милиона евра је неопходно да се Поникве оспособе за прихват великих ваздухоплова.
Аеродром Ужице тренутно се користи за приватне летове и до сад је, према доступним информацијама, у 2019. години опслужио 200 домаћих и 80 међународних летова.
КИНЕЗИ НАПРАВИЛИ ЧУДОТВОРНУ КАМЕРУ: Може да идентификује особу унутар гомиле од десет хиљада људи!
Троје деле Нобелову награде за економију 2019: Награђени су за "ублажавање сиромаштва"
ЛЕПЕ ВЕСТИ ЗА ГРАЂАНЕ СРБИЈЕ! У Беч и Солун ускоро и из Краљева: Аеродром "Морава" СПРЕМАН ЗА ПРВЕ ПУТНИКЕ!
Јавно предузеће Аеродром Росуље до краја године би требало да се припоји Аеродромима Србије, а у Градској управи Крушевац очекују да ће тако бити омогућен наставак изградње локалног аеродрома, за шта није било довољно новца у локалном буџету. Директорка аеродрома Драгана Павловић каже да постоји урађен пројекат и дозвола и да је Град кренуо са изградњом, али је одлучено да се обрати за помоћ републици пошто је реч о капиталној инвестицији.
Јавно предузеће Аеродром Росуље под надлежношћу локалне самоуправе постоји од 1995. године. Пројекат изградње, на локацији недалеко од Крушевца, покренут је 2007. године. У међувремену је откупљено 40 хектара земљишта, а из локалног буџета је 2017. издвојено 100 милиона динара за радове на писти. Укупна вредност пројекта износи 250 милиона динара
У Хрватској девет цивилних аеродрома
У Хрватској постоји девет цивилних аеродрома, а најпознатији су они на приморју – Дубровник, Сплит, Ријека, Пула, Задар. Ту је и загребачки и аеродром у Осијеку који је најближи путницима из Србије.
У Босни и Херцеговини раде четири аеродрома са дозволама за обављање међународног ваздушног саобраћаја - у Сарајеву, Бањалуци, Тузли и Мостару.
Црна Гора има аеродроме у Подгорици и Тивту, док Словенија тренутно тражи компаније које би летеле из Љубљане, након престанка рада Адриа Ервејза. Поред љубљанског, Словенци имају још два међународна аеродрома – у Порторожу и Марибору.
Петар Војиновић, уредник ваздухопловног портала “Танго Six” каже за "Блиц Бизнис да је сада "први корак да држава додатно уложи у неопходне инфраструктурне радове, како би мали аеродроми који то сада нису, постали заиста функционални међународни аеродроми, а затим је потребно да се неко бави пословним развојем тих аеродрома".
Војиновић каже да је држава евидентно одлучила да улаже у саобраћајну инфраструктуру, па и аеродроме.
- За потребе привлачења авио-компанија држава је централизовала потребне активности у форми предузећа "Аеродроми Србије", што је такође похвално, јер је потребан велики рад, сви расположиви ресурси и вишегодишња посвећеност. Једном када почну да лете са неких од ових аеродрома врло брзо ће се видети постоји ли привредно-туристичка активност да то све одржи. Тада ћемо доћи и до коначног одговора да ли све то има смисла, а до тада је дужност државе да обезбеди минималне инфраструктурне услове и то све погура. Сада се налазимо у најранијој фази те активности - указао је Војиновић.
Он је додао и да су мали аеродроми неопходни Србији и да они постоје захваљујући изградњи и активностима из доба бивше Југославије.
- Сада се боре за свој опстанак и смисао. Они јесу отворени, као на пример цивилни део аеродрома Морава или Ужице које је такође отворено за саобраћај, али то практично значи да се уз најаву на њих може слетати и из њих може полетати. Међутим, потребно је да држава или локалне самоуправе ураде неопходне поменуте кораке - закључио је Војиновић.
ШТА ЗОВЕ 100.000 КИНЕЗА У СРБИЈУ? Дневно троше 150 евра, од једног пића беже као луди, обавезно траже ВРЕЛУ ВОДУ
БОРБА ЗА СРПСКО ЗЛАТО: Кинези хоће да избаце Американце из РТБ-а Бор!
ФЕД ће куповати краткорочне државне обвезнице за 60 милијарди долара месечно
САДА И ЗВАНИЧНО! Трамп се огласио: ПОСТИГЛИ СМО ДОГОВОР СА КИНОМ!
БОРБА ЗА СРПСКО ЗЛАТО: Кинези хоће да избаце Американце из РТБ-а Бор!