Srbija i Hrvatska obnavljaju prugu Beograd - Zagreb
Putovanje danas traje oko sedam sati
Srbija i Hrvatska nameravaju da obnove prugu Beograd - Zagreb dugu 412 kilometara na Koridoru 10, a prvi korak biće potpisivanje protokola o rekonstrukciji 9. marta u Beogradu.
Pročitajte i:
Predsednici Srbije i Hrvatske Aleksandar Vučić i Kolinda Grabar Kitarović su u februaru u Zagrebu razgovarali o rekonstrukciji pruge nakon čega su resorna ministarstva dogovorila potpisivanje protokola.
Protokol o rekonstrukciji pruge ujedno predviđa da Srbija i Hrvatska zajedno konkurišu kod EU fondova za izradu projektno tehničke dokumentacije. Radovi bi mogli da krenu 2019. godine.
Vozom se od Beograda do Zagreba sada putuje oko sedam sati, a deo pruge kroz Srbiju je dug 116 km. Planirana je rekonstrukcija oba koloseka na celoj deonici Golubinci – Šid i modernizacija dela od Rume do Šida. Za rekonstrukciju pruge na teritoriji Srbije biće potrebno oko 250 miliona evra, a za radove na teritoriji Hrvatske nešto više.
Pruga Beograd - Zagreb kroz Srbiju je dvokolosečna, elektrificirana i projektovana za brzine od 120 km na sat. Levi kolosek iz pravca Beograda ka Šidu je u boljem stanju i brzina vozova od Batajnice do Šida je oko 100 km na sat.
Deonica od Beograda do Batajnice je u nešto lošijem stanju i na njoj se vozovi kreću brzinom između 40 i 80 km na sat. Desni kolosek iz pravca Beograda ka Šidu, na deonici od Rume do Šida, u lošijem je stanju i na deonici Ruma - Šid brzina vozova je između 30 i 50 km na sat. Deonica Beograd - Stara Pazova u dužini od 34,5 km biće modernizovana u okviru izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Subotica - Budimpešta sredstvima kineskog kredita.
Na levom koloseku od Stare Pazove do Šida brzina vozova je sada 100 km na sat i potrebne su manje rekonstrukcije da bi se podigla na 120 km na sat. Na desnom koloseku, između Rume i Šida, neophodno je rekonstruisati celokupan gornji stroj pruge. To podrazumeva zamenu šina, pragova, kolosečnog pribora i rešetke, tucanika i skretnica. Neophodne su i manje rekonstrukcije na deonici Stara Pazova - Ruma.
Celokupna rekonstrukcija tih deonica treba da omogući da brzina vozova i na desnom koloseku bude 120 km na sat.
Predsednik Vučić je tokom posete Hrvatskoj rekao da bi ta pruga revitalizacijom konačno mogla postati najbolja saobraćajnica u regionu i to ne samo za putnički saobraćaj.
- Time neće dobiti samo Srbija, već i Hrvatska, jer ako nema revitalizacije pruge, železnički saobraćaj bi se završavao u Zagrebu, a ovako bi imali najdirektniju vezu sa celom jugoistočnom Evropom - rekao je Vučić u Zagrebu.