Србија и Хрватска обнављају пругу Београд - Загреб
Путовање данас траје око седам сати
Србија и Хрватска намеравају да обнове пругу Београд - Загреб дугу 412 километара на Коридору 10, а први корак биће потписивање протокола о реконструкцији 9. марта у Београду.
Прочитајте и:
Председници Србије и Хрватске Александар Вучић и Колинда Грабар Китаровић су у фебруару у Загребу разговарали о реконструкцији пруге након чега су ресорна министарства договорила потписивање протокола.
Протокол о реконструкцији пруге уједно предвиђа да Србија и Хрватска заједно конкуришу код ЕУ фондова за израду пројектно техничке документације. Радови би могли да крену 2019. године.
Возом се од Београда до Загреба сада путује око седам сати, а део пруге кроз Србију је дуг 116 км. Планирана је реконструкција оба колосека на целој деоници Голубинци – Шид и модернизација дела од Руме до Шида. За реконструкцију пруге на територији Србије биће потребно око 250 милиона евра, а за радове на територији Хрватске нешто више.
Пруга Београд - Загреб кроз Србију је двоколосечна, електрифицирана и пројектована за брзине од 120 км на сат. Леви колосек из правца Београда ка Шиду је у бољем стању и брзина возова од Батајнице до Шида је око 100 км на сат.
Деоница од Београда до Батајнице је у нешто лошијем стању и на њој се возови крећу брзином између 40 и 80 км на сат. Десни колосек из правца Београда ка Шиду, на деоници од Руме до Шида, у лошијем је стању и на деоници Рума - Шид брзина возова је између 30 и 50 км на сат. Деоница Београд - Стара Пазова у дужини од 34,5 км биће модернизована у оквиру изградње пруге за велике брзине Београд - Суботица - Будимпешта средствима кинеског кредита.
На левом колосеку од Старе Пазове до Шида брзина возова је сада 100 км на сат и потребне су мање реконструкције да би се подигла на 120 км на сат. На десном колосеку, између Руме и Шида, неопходно је реконструисати целокупан горњи строј пруге. То подразумева замену шина, прагова, колосечног прибора и решетке, туцаника и скретница. Неопходне су и мање реконструкције на деоници Стара Пазова - Рума.
Целокупна реконструкција тих деоница треба да омогући да брзина возова и на десном колосеку буде 120 км на сат.
Председник Вучић је током посете Хрватској рекао да би та пруга ревитализацијом коначно могла постати најбоља саобраћајница у региону и то не само за путнички саобраћај.
- Тиме неће добити само Србија, већ и Хрватска, јер ако нема ревитализације пруге, железнички саобраћај би се завршавао у Загребу, а овако би имали најдиректнију везу са целом југоисточном Европом - рекао је Вучић у Загребу.