ZA LEPŠU, BOLJU I MODERNIJU SRBIJU: Napreduju radovi na obilaznici oko Čačka - ovo je samo deo deonice novog auto-puta
Deonica Preljina–Požega dužine 30, 9 kilometara, jedna je od najzahtevnijih trasa koje se trenutno izvode u Srbiji sa brojnim mostovima, nadvožnjacima i najdužim tunelima u Srbiji.
Probijanje tunela u Trbušanima dodatno je ubrzalo radove na izgradnji deonice auto-puta od Preljine do Požege. Kineski neimari i domaći podizvođači rade kao jedan uprkos visokim temperaturama. U toku je i izgradnja mosta preko Zapadne Morave koji se nalazi na ušću Kamenice u ovu reku, u neposrednoj blizini petlje Pakovraće.
DA LI SE MOŽE ŽIVETI OD POLJOPRIVREDE? Proizvođačima malih biznisa najveći problem predstavljaju ove DVE STVARI
RADI SE, ALI SE ŠIROKO ZARAĐUJE! Srbima u Nemačkoj plata više od 3.000 evra MESEČNO - uslov za dobre parice nije poznavanje jezika
VOĆARI SE OVOME NISU NADALI: Cena po kilogramu oko 200 dinara, a potražnja za crnim zlatom nikad veća (FOTO)
- Most je u ovom trenutku završen 80 odsto i radovi napreduju predviđenim tempom. Dugačak je 336 metara ima deset raspona, sa najvećim rasponom od 36 metara. U kišnom i zimskom periodu izvođenje radova je bilo izuizetno otežano čestom pojavom bujičnih voda koje su otežavale radove na obalama, a naročito u koritu reke - izjavio je Marjan Jerbić, nadzorni inženjer na izgradnji autoputa Preljina-Požega.
Ova tačka gradilišta je jedna od ključnih za izgradnju obilaznice oko Čačka. Iz tog razloga je u zoni mosta izveden i privremeni most kako bi se omogućila komunikacija na čitavom potezu ove deonice.
- U ovom trenutku su izvedeni svih 22 stuba i 22 ležišne grede na mostu postavljeno je 103 od 143 montažna nosača i izvode se radovi na kolovoznoj ploči. Dobrom tempu radova svakako doprinosi i dobra saradnja kineskih izvođača kompanije sa Ministarstvom građevine. Očekuje se da se radovi na ovom mostu uskoro završe čime se pravi veliki korak ka završetku obilaznice oko Čačka, što će doprineti rasterećenju saobraćaja koji trenutno prolazi kroz ovaj grad - kaže Jerbić.
Deonica Preljina–Požega dužine 30, 9 kilometara, jedna je od najzahtevnijih trasa koje se trenutno izvode u Srbiji sa brojnim mostovima, nadvožnjacima i najdužim tunelima u Srbiji. Osim mosta preko Zapadne Morave gradi se most preko pruge u dužini od 550 metara i most pre samog ulaza u tunel Trbušani u dužini od 250 metara.
- Projektu izgradnje auto-puta dodate su i tri obilaznice i to kod Gornjeg Milanovca, Požege i Užica na koje se čekalo više od pola veka. Mi ćemo potpuno povezati zapadnu Srbiju i ovo je korak ogroman za čovečanstvo kao kada je se pruga gradila Beograd - Bar i time ceo ovaj kraj oživeo to smo i sada doživeli samo u putnoj infrastrukturi - kazao je ministar saobraćaja Tomislav Momirović.
Prema najavama predstavnika izvođača, radovi na celoj trasi Preljina-Požega bi trebalo da budu gotovi u januaru sledeće godine. Ova deonica naziva se i kapijom zapadne Srbije. Od Beograda do crnogorske granice put bi trebalo da traje dva sata i petnaest minuta.