ЗА ЛЕПШУ, БОЉУ И МОДЕРНИЈУ СРБИЈУ: Напредују радови на обилазници око Чачка - ово је само део деонице новог ауто-пута
Деоница Прељина–Пожега дужине 30, 9 километара, једна је од најзахтевнијих траса које се тренутно изводе у Србији са бројним мостовима, надвожњацима и најдужим тунелима у Србији.
Пробијање тунела у Трбушанима додатно је убрзало радове на изградњи деонице ауто-пута од Прељине до Пожеге. Кинески неимари и домаћи подизвођачи раде као један упркос високим температурама. У току је и изградња моста преко Западне Мораве који се налази на ушћу Каменице у ову реку, у непосредној близини петље Паковраће.
ДА ЛИ СЕ МОЖЕ ЖИВЕТИ ОД ПОЉОПРИВРЕДЕ? Произвођачима малих бизниса највећи проблем представљају ове ДВЕ СТВАРИ
РАДИ СЕ, АЛИ СЕ ШИРОКО ЗАРАЂУЈЕ! Србима у Немачкој плата више од 3.000 евра МЕСЕЧНО - услов за добре парице није познавање језика
ВОЋАРИ СЕ ОВОМЕ НИСУ НАДАЛИ: Цена по килограму око 200 динара, а потражња за црним златом никад већа (ФОТО)
- Мост је у овом тренутку завршен 80 одсто и радови напредују предвиђеним темпом. Дугачак је 336 метара има десет распона, са највећим распоном од 36 метара. У кишном и зимском периоду извођење радова је било изуизетно отежано честом појавом бујичних вода које су отежавале радове на обалама, а нарочито у кориту реке - изјавио је Марјан Јербић, надзорни инжењер на изградњи аутопута Прељина-Пожега.
Ова тачка градилишта је једна од кључних за изградњу обилазнице око Чачка. Из тог разлога је у зони моста изведен и привремени мост како би се омогућила комуникација на читавом потезу ове деонице.
- У овом тренутку су изведени свих 22 стуба и 22 лежишне греде на мосту постављено је 103 од 143 монтажна носача и изводе се радови на коловозној плочи. Добром темпу радова свакако доприноси и добра сарадња кинеских извођача компаније са Министарством грађевине. Очекује се да се радови на овом мосту ускоро заврше чиме се прави велики корак ка завршетку обилазнице око Чачка, што ће допринети растерећењу саобраћаја који тренутно пролази кроз овај град - каже Јербић.
Деоница Прељина–Пожега дужине 30, 9 километара, једна је од најзахтевнијих траса које се тренутно изводе у Србији са бројним мостовима, надвожњацима и најдужим тунелима у Србији. Осим моста преко Западне Мораве гради се мост преко пруге у дужини од 550 метара и мост пре самог улаза у тунел Трбушани у дужини од 250 метара.
- Пројекту изградње ауто-пута додате су и три обилазнице и то код Горњег Милановца, Пожеге и Ужица на које се чекало више од пола века. Ми ћемо потпуно повезати западну Србију и ово је корак огроман за човечанство као када је се пруга градила Београд - Бар и тиме цео овај крај оживео то смо и сада доживели само у путној инфраструктури - казао је министар саобраћаја Томислав Момировић.
Према најавама представника извођача, радови на целој траси Прељина-Пожега би требало да буду готови у јануару следеће године. Ова деоница назива се и капијом западне Србије. Од Београда до црногорске границе пут би требало да траје два сата и петнаест минута.