SRBIJA DOBIJA NOVU "MREŽU KRVNIH SUDOVA": Izgradnja auto-puteva teče po planu, krajem godine gradićemo još OSAM brzih deonica
Trenutno su putari aktivni na autoputu Čačak-Požega, zatim na gradnji Moravskog koridora od Čačka preko Kruševca do Pojata i autoputu Kuzmin-Sremska Rača, a radovi se izvode i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica.
U Srbiji se trenutno projektuje i gradi oko hiljadu kilometara brzih saobraćajnica. Ministarstvo građevine nedavno je iznelo na uvid plan nove saobraćajnice Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, a prema ranijim najavama, do 1. decembra bi trebalo da imamo u izgradnji čak 8 autoputeva. U planu je i ukupno 16 brzih saobraćajnica.
VAŽNO SAOPŠTENJE GRČKIH HOTELIJERA: Turisti iz Srbije imaju stopostotnu sigurnost!
MLADI ILI PENZIONERI, KO SU BOLJI RADNICI? Stara škola - sigurna škola, poslodavcima presudno iskustvo u poslu
MMF DAO ZELENO SVETLO: Odobren aranžman sa Srbijom!
U maju su počeli radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora, a do kraja godine, ili najkasnije početkom 2022. trebalo bi da počne izgradnja autoputa i brze saobraćajnice do Požarevca, zatim od tog grada do Velikog Gradišta, pa do Donjeg Milanovca.
Trenutno su putari aktivni na autoputu Čačak-Požega, zatim na gradnji Moravskog koridora od Čačka preko Kruševca do Pojata i autoputu Kuzmin-Sremska Rača, a radovi se izvode i na autoputu Ruma-Šabac-Loznica.
Među radovima koji predstoje je i još jedan važan autoput - šumadijski koridor "Karađorđe", a u planu je i gradnja deonice autoputa od Požege do Boljara ka Crnoj Gori, dugačke 107 km, koja će ubrzati putovanje do Jadranskog mora.
Dve moguće trase autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad
Novi autoput Beograd-Zrenjanin-Novi Sad trenutno ima dve alternativne trase i obe se nalaze istočno od današnjeg Zrenjaninskog puta, a planom su predviđene po dve varijante za trasu otvorenog puta i dve varijante obilaznice oko Zrenjanina.
Ukupna dužina autoputa iznosiće oko 110 kilometara, a na prostoru koji direktno obuhvata živi više od 300.000 ljudi. Procenjena vrednost izgradnje je oko 600 miliona evra. Trasa od Borče do Zrenjanina biće duga 58 kilometara.
Kod Beograda se obe varijante trase do Zrenjanina uključuju na takozvanu Severnu tangentu, gde bi novi čvor predstavljao budući ulaz na autoput. Odatle se razvijaju dva moguća pravca koji prelaze Tamiš, jedan istočno prema Jabuci, a drugi severno ka Opovu.
Dok bi istočna primarna trasa bliže prolazila kroz opštine Jabuka, Crepaja, Debeljača i Kovačica, alternativna trasa na sever kretala bi se ka naseljima Glogonj, Sefkerin, Opovo i Baranda. Dva pravca se onda gotovo spajaju i preko Idvora i Orlovata nastavljaju sa manjim varijacijama do Ečke i Zrenjanina.
Ukupna dužina trase od Zrenjanina do Novog Sada iznosi skoro 47 kilometara. Novi autoput se praktično poklapa sa trasom postojeće magistrale, a manje razlike u varijantama ovog dela trase nemaju saobraćajni značaj.
Inače, o izgradnji autoputa od Beograda do Zrenjanina prvi put je bilo reči u martu 2019. godine, a u januaru 2020. potpisan je Memorandum o razumevanju i izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd (Borča) - Zrenjanin - Novi Sad, sa kineskom kompanijom.
Od Preljine do Požege 35 mostova
Za deonicu od Preljine do Požege u stručnim krugovima važi da je najzahtevnija na auto-putu Miloš Veliki. Projektovana dužina deonice iznosi oko 30 kilometara, a u trupu autoputa predviđeno je 30 mostova, šest nadvožnjaka u sklopu devijacija (ukupne dužine 555 metara), četiri nadvožnjaka u sklopu petlji (ukupne dužine 1.600 m) i pet mostova van autoputa (ukupne dužine 300 metara).
Probijanjem tunela u Trbušanima, graditelji su korak bliže Požegi. Pred njima su još dva duža tunela, a građevinci tvrde da će završiti posao i pre roka.
Da bi se ubrzala izgradnja, Kinezi su angažovali i veći broj srpskih graditelja, od onog koji je sporazumom predviđen.
U Požegi se projektovana deonica nastavlja na deonicu Požega-Boljare, koji predstavlja vezu sa Crnom Gorom, i na deonicu Požega-Kotroman, koja predstavlja autoputnu vezu sa Sarajevom i čije je projektovanje u toku.
Prva deonica "digitalnog autoputa" u 2022.
Moravski koridor trebalo bi za četiri godine da poveže Čačak i Pojate, odnosno Koridore 10 i 11 u dužini od 112,3 kilometara, ali i sve telekomunikacione uređaje duž autoputa. Tako će vozače snabdeti svim informacijama značajnim za bezbednost na putu, koje će stizati iz upravljačkog centra za kontrolu saobraćaja, a duž celog autoputa imaće na raspolaganju i besplatan internet.
Trenutno se radi na deonici od Pojata do Kruševca, gde su radnici već nekoliko meseci aktivni na više desetina tačaka. Ova deonica trebalo bi da bude završena u toku 2022. godine.
Počela gradnja i autoputa prema Sarajevu
U decembru je započet i projekat autoputa Ruma - Šabac i brza saobraćajnica Šabac - Loznica, ukupna dužine 77km.
Gradnja autoputa Beograd-Sarajevo zvanično je počela krajem avgusta 2019. otvaranjem gradilišta na deonici Sremska Rača-Kuzmin dugačkoj oko 18 kilometara, čija je vrednost radova sa sve mostom preko Save 220 miliona evra. Rok za izgradnju je dve i po godine.
Šumadijski koridor biće dugačak 220 km
Autoput "Vožd Karađorđe", takozvani Šumadijski koridor, biće ukupne dužine oko 220km. Ovaj projekat je u planu, a reč je o brzoj saobraćajnici sa po dve trake u oba smera, koja će povezati centralnu i istočnu Srbiju, i nosiće ime po vođi Prvog srpskog ustanka. Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac - Orašac - Aranđelovac, sa druge Lazarevac - Aranđelovac gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.
Ova saobraćajnica će imati direktnu vezu sa Koridorom 10, odnosno autoputem Beograd - Niš, pošto će se sa njim ukrštati u zoni Markovca. Veza sa Koridorom 10 bi mogla biti ostvarena i u zoni Mladenovca, dok bi kod Lajkovca trebalo da se poveže i sa Koridorom 11, odnosno autoputem "Miloš Veliki".
U planu i brze saobraćajnice
Pored autoputeva, najavljeni su i projekti brzih saobraćajnica - Bački Breg-Sombor-Kikinda-granica sa Rumunijom (175 km), Slepčević-Pavlovića most (15 km), Kragujevac-Mrčajevci (33 km), petlja Požarevac-Golubac (70 km), Golubac-Donji Milanovac-Brza Palanka i Kladovo-Negotin (146 km) i Paraćin-Zaječar-Negotin (140 km).