СРБИЈА ДОБИЈА НОВУ "МРЕЖУ КРВНИХ СУДОВА": Изградња ауто-путева тече по плану, крајем године градићемо још ОСАМ брзих деоница
Тренутно су путари активни на аутопуту Чачак-Пожега, затим на градњи Моравског коридора од Чачка преко Крушевца до Појата и аутопуту Кузмин-Сремска Рача, а радови се изводе и на аутопуту Рума-Шабац-Лозница.
У Србији се тренутно пројектује и гради око хиљаду километара брзих саобраћајница. Министарство грађевине недавно је изнело на увид план нове саобраћајнице Београд-Зрењанин-Нови Сад, а према ранијим најавама, до 1. децембра би требало да имамо у изградњи чак 8 аутопутева. У плану је и укупно 16 брзих саобраћајница.
ВАЖНО САОПШТЕЊЕ ГРЧКИХ ХОТЕЛИЈЕРА: Туристи из Србије имају стопостотну сигурност!
МЛАДИ ИЛИ ПЕНЗИОНЕРИ, КО СУ БОЉИ РАДНИЦИ? Стара школа - сигурна школа, послодавцима пресудно искуство у послу
ММФ ДАО ЗЕЛЕНО СВЕТЛО: Одобрен аранжман са Србијом!
У мају су почели радови на изградњи Фрушкогорског коридора, а до краја године, или најкасније почетком 2022. требало би да почне изградња аутопута и брзе саобраћајнице до Пожаревца, затим од тог града до Великог Градишта, па до Доњег Милановца.
Тренутно су путари активни на аутопуту Чачак-Пожега, затим на градњи Моравског коридора од Чачка преко Крушевца до Појата и аутопуту Кузмин-Сремска Рача, а радови се изводе и на аутопуту Рума-Шабац-Лозница.
Међу радовима који предстоје је и још један важан аутопут - шумадијски коридор "Карађорђе", а у плану је и градња деонице аутопута од Пожеге до Бољара ка Црној Гори, дугачке 107 км, која ће убрзати путовање до Јадранског мора.
Две могуће трасе аутопута Београд-Зрењанин-Нови Сад
Нови аутопут Београд-Зрењанин-Нови Сад тренутно има две алтернативне трасе и обе се налазе источно од данашњег Зрењанинског пута, а планом су предвиђене по две варијанте за трасу отвореног пута и две варијанте обилазнице око Зрењанина.
Укупна дужина аутопута износиће око 110 километара, а на простору који директно обухвата живи више од 300.000 људи. Процењена вредност изградње је око 600 милиона евра. Траса од Борче до Зрењанина биће дуга 58 километара.
Код Београда се обе варијанте трасе до Зрењанина укључују на такозвану Северну тангенту, где би нови чвор представљао будући улаз на аутопут. Одатле се развијају два могућа правца који прелазе Тамиш, један источно према Јабуци, а други северно ка Опову.
Док би источна примарна траса ближе пролазила кроз општине Јабука, Црепаја, Дебељача и Ковачица, алтернативна траса на север кретала би се ка насељима Глогоњ, Сефкерин, Опово и Баранда. Два правца се онда готово спајају и преко Идвора и Орловата настављају са мањим варијацијама до Ечке и Зрењанина.
Укупна дужина трасе од Зрењанина до Новог Сада износи скоро 47 километара. Нови аутопут се практично поклапа са трасом постојеће магистрале, а мање разлике у варијантама овог дела трасе немају саобраћајни значај.
Иначе, о изградњи аутопута од Београда до Зрењанина први пут је било речи у марту 2019. године, а у јануару 2020. потписан је Меморандум о разумевању и изради планске и техничке документације за изградњу ауто-пута Београд (Борча) - Зрењанин - Нови Сад, са кинеском компанијом.
Од Прељине до Пожеге 35 мостова
За деоницу од Прељине до Пожеге у стручним круговима важи да је најзахтевнија на ауто-путу Милош Велики. Пројектована дужина деонице износи око 30 километара, а у трупу аутопута предвиђено је 30 мостова, шест надвожњака у склопу девијација (укупне дужине 555 метара), четири надвожњака у склопу петљи (укупне дужине 1.600 м) и пет мостова ван аутопута (укупне дужине 300 метара).
Пробијањем тунела у Трбушанима, градитељи су корак ближе Пожеги. Пред њима су још два дужа тунела, а грађевинци тврде да ће завршити посао и пре рока.
Да би се убрзала изградња, Кинези су ангажовали и већи број српских градитеља, од оног који је споразумом предвиђен.
У Пожеги се пројектована деоница наставља на деоницу Пожега-Бољаре, који представља везу са Црном Гором, и на деоницу Пожега-Котроман, која представља аутопутну везу са Сарајевом и чије је пројектовање у току.
Прва деоница "дигиталног аутопута" у 2022.
Моравски коридор требало би за четири године да повеже Чачак и Појате, односно Коридоре 10 и 11 у дужини од 112,3 километара, али и све телекомуникационе уређаје дуж аутопута. Тако ће возаче снабдети свим информацијама значајним за безбедност на путу, које ће стизати из управљачког центра за контролу саобраћаја, а дуж целог аутопута имаће на располагању и бесплатан интернет.
Тренутно се ради на деоници од Појата до Крушевца, где су радници већ неколико месеци активни на више десетина тачака. Ова деоница требало би да буде завршена у току 2022. године.
Почела градња и аутопута према Сарајеву
У децембру је започет и пројекат аутопута Рума - Шабац и брза саобраћајница Шабац - Лозница, укупна дужине 77км.
Градња аутопута Београд-Сарајево званично је почела крајем августа 2019. отварањем градилишта на деоници Сремска Рача-Кузмин дугачкој око 18 километара, чија је вредност радова са све мостом преко Саве 220 милиона евра. Рок за изградњу је две и по године.
Шумадијски коридор биће дугачак 220 км
Аутопут "Вожд Карађорђе", такозвани Шумадијски коридор, биће укупне дужине око 220км. Овај пројекат је у плану, а реч је о брзој саобраћајници са по две траке у оба смера, која ће повезати централну и источну Србију, и носиће име по вођи Првог српског устанка. Са једне стране ће ићи трасом Младеновац - Орашац - Аранђеловац, са друге Лазаревац - Аранђеловац где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.
Ова саобраћајница ће имати директну везу са Коридором 10, односно аутопутем Београд - Ниш, пошто ће се са њим укрштати у зони Марковца. Веза са Коридором 10 би могла бити остварена и у зони Младеновца, док би код Лајковца требало да се повеже и са Коридором 11, односно аутопутем "Милош Велики".
У плану и брзе саобраћајнице
Поред аутопутева, најављени су и пројекти брзих саобраћајница - Бачки Брег-Сомбор-Кикинда-граница са Румунијом (175 км), Слепчевић-Павловића мост (15 км), Крагујевац-Мрчајевци (33 км), петља Пожаревац-Голубац (70 км), Голубац-Доњи Милановац-Брза Паланка и Кладово-Неготин (146 км) и Параћин-Зајечар-Неготин (140 км).