Srpski mlekari i zemljoradnici unapređuju biznis uz pomoć novih tehnologija
Sa vojvođanskih plantaža ukusni džemovi, slatka, ajvari i paradajz sokovi stigli su na stalaže renomiranih marketa u Americi.
Pre toga su stigli na još devet svetskih tržišta, no njihov uspeh za poštovanje je i što su pod jedan brend objedinili 15 poljoprivrednih gazdinstava.
Nutricionisti iz Beograda, osim što preventivno brinu o zdravlju i prave programe ishrane za brojne ljude u Srbiji, istovremeno rade konsultacije putem Skajpa, Vibera, i-mejla... za ljude u inostranstvu.
Pejzažni arhitekta i pravnik u Krušedolu imaju farmu koza i još otkupljuju ovčije i kozije mleko sa drugih farmi, pa dnevno prerađuju 1.000 litara kozjeg i ovčijeg mleka praveći jogurt, kiselo mleko, sireve, surutku… koji se prodaju u velikim marketima širom zemlje.
Ovo su samo neke od uspešnih priča malih porodičnih preduzeća iz Srbije. Iza njih je mnogo truda, rada, odricanja i hrabrosti. Ispred njih je unapređenje poslovanja uz pomoć novih tehnologija kako bi bili što konkurentniji.
U slučaju da niste prepoznali, preduzeća koja smo predstavili su: proizvođači proizvoda od voća i povrća Vrtlari iz Malog Iđoša, Centar za preventivnu medicinu, program ishrane dr Gifing iz Beograda i mlekara Carpe Diem iz Krušedola.
Sva tri preduzeća osvojila su nagradu na konkursu Generator 2.0, koji je Sosijete ženeral banka pokrenula sa partnerima. To znači da će u mesecima koji dolaze dobiti konsultantsku podršku u transformaciji poslovanja korišćenjem digitalnih tehnologija (analizu postojećeg stanja i set preporuka sa akcionim planom), implementaciju jedne od predloženih preporuka u vrednosti do 5.000 evra, marketinški preobražaj i medijsku kampanju.
Oni su se za priliku da dobiju finansijsku i stručnu pomoć u građenju nove verzije svog biznisa izborili među ukupno 116 prijavljenih malih i srednjih preduzeća.
Najpre su prošli među 20 polufinalista, a u toj fazi su svi timovi prošli kreativne radionice i sa Generator 2.0 timom stručnjaka radili na definisanju daljeg pravca njihovog poslovanja, prepoznavanju poslovnih prilika i sticanju različitih veština potrebnih za razvoj biznisa u digitalnoj ekonomiji.
Istovremeno, u produkciji Sosijete ženeral banke snimili su video klipove, kojima su publici predstavili svoj biznis i kako žele da ga unaprede. Publika je svojim glasovima odlučila da digitalnu transformaciju zaslužuje Carpe Diem. Bračni par Jelena Marić i Aleksandar Stepanić osvojio je 5.861 od ukupno više od 23.000 glasova i zahvaljujući tome bolje će pratiti sve procese u svojoj mlekari i što im je najvažnije - biće im olakšana evidencija za kvalitet i bezbednost hrane.
Vrtlari i Centar dr Gifing su među finalistima konkursa, koji su još jednom uživo na javnom događaju predstavili svoj biznis i perspektivu za unapređenje kroz digitalnu transformaciju, izabrani od strane stručnog žirija.
Sada sledi rad na 2.0 verziji njihovih preduzeća. I upravo primeri Centra dr Gifing, Vrtlara i mlekare Carpe Diem mogu da budu odličan podsticaj drugima koji još uvek razmišljaju kako nove tehnologije mogu da rade za njih.