Српски млекари и земљорадници унапређују бизнис уз помоћ нових технологија
Са војвођанских плантажа укусни џемови, слатка, ајвари и парадајз сокови стигли су на сталаже реномираних маркета у Америци.
Пре тога су стигли на још девет светских тржишта, но њихов успех за поштовање је и што су под један бренд објединили 15 пољопривредних газдинстава.
Нутриционисти из Београда, осим што превентивно брину о здрављу и праве програме исхране за бројне људе у Србији, истовремено раде консултације путем Скајпа, Vibera, и-мејла... за људе у иностранству.
Пејзажни архитекта и правник у Крушедолу имају фарму коза и још откупљују овчије и козије млеко са других фарми, па дневно прерађују 1.000 литара козјег и овчијег млека правећи јогурт, кисело млеко, сиреве, сурутку… који се продају у великим маркетима широм земље.
Ово су само неке од успешних прича малих породичних предузећа из Србије. Иза њих је много труда, рада, одрицања и храбрости. Испред њих је унапређење пословања уз помоћ нових технологија како би били што конкурентнији.
У случају да нисте препознали, предузећа која смо представили су: произвођачи производа од воћа и поврћа Вртлари из Малог Иђоша, Центар за превентивну медицину, програм исхране др Гифинг из Београда и млекара Царпе Дием из Крушедола.
Сва три предузећа освојила су награду на конкурсу Генератор 2.0, који је Сосијете женерал банка покренула са партнерима. То значи да ће у месецима који долазе добити консултантску подршку у трансформацији пословања коришћењем дигиталних технологија (анализу постојећег стања и сет препорука са акционим планом), имплементацију једне од предложених препорука у вредности до 5.000 евра, маркетиншки преображај и медијску кампању.
Они су се за прилику да добију финансијску и стручну помоћ у грађењу нове верзије свог бизниса изборили међу укупно 116 пријављених малих и средњих предузећа.
Најпре су прошли међу 20 полуфиналиста, а у тој фази су сви тимови прошли креативне радионице и са Генератор 2.0 тимом стручњака радили на дефинисању даљег правца њиховог пословања, препознавању пословних прилика и стицању различитих вештина потребних за развој бизниса у дигиталној економији.
Истовремено, у продукцији Сосијете женерал банке снимили су видео клипове, којима су публици представили свој бизнис и како желе да га унапреде. Публика је својим гласовима одлучила да дигиталну трансформацију заслужује Царпе Дием. Брачни пар Јелена Марић и Александар Степанић освојио је 5.861 од укупно више од 23.000 гласова и захваљујући томе боље ће пратити све процесе у својој млекари и што им је најважније - биће им олакшана евиденција за квалитет и безбедност хране.
Вртлари и Центар др Гифинг су међу финалистима конкурса, који су још једном уживо на јавном догађају представили свој бизнис и перспективу за унапређење кроз дигиталну трансформацију, изабрани од стране стручног жирија.
Сада следи рад на 2.0 верзији њихових предузећа. И управо примери Центра др Гифинг, Вртлара и млекаре Царпе Дием могу да буду одличан подстицај другима који још увек размишљају како нове технологије могу да раде за њих.