SRPSKI PROIZVOĐAČI ORGANSKE HRANE TRAŽE KUPCE U SVETU
Veoma dobra posećenost Nacionalnog štanda Srbije prvog dana Međunarodnog sajma organske hrane Biofach 2019, koji se održava u Nirnbergu, obećava kvalitetan nastup srpskih kompanija i ove godine, prve, u organizaciji Privredne komore Srbije (PKS) i Razvojne agencije Srbije (RAS), uz podršku Nacionalne asocijacije Serbia Orgaica i GIZ-a.
U okviru Nacionalnog štanda Srbije, površine 63 m2, devet domaćih kompanija predstavlja širok asortiman proizvoda - od svežeg, sušenog, liofiliziranog i zamrznutog voća i povrća, preko proizvoda od žitarica i uljarica do sirća i snekova. Na sajmu Biofach 2019 izlažu: Ecoagri Serbia, Bela Crkva, Suncokret, Hajdukovo, Drenovac, Arilje, Zadrugar, Ljubovija, All Natural Foods, Nova Pazova, Den Juro Organic, Beograd, Jovanjica, Beograd, Mondi Lamex, Kraljevo i Menex, Kruševac.
„Posebna dodata vrednost ovog modela nastupa na sajmu je saradnja sa nemačkim Import Promotion Deskom koji realizujemo uz pomoć GIZ-a. Naše kompanije dobijaju priliku da se sastanu sa po nekoliko desetina kupaca i od nemačkih eksperata dobiju savete za unapređenje poslovanja, a naročito sajamskog nastupa“, rekao je Veljko Jovanović, direktor Sektora poljoprivrede PKS. Podseća da Komora sličan program realizuje i uz pomoć Švajcarskog programa za promociju izvoza SIPPO sa kojim organizuje obuku predstavnika kompanija za sajamski nastup.
BIOFACH je najveći svetski sajam u oblasti organske proizvodnje koji se svakog februara održava u Nirnbergu od 1990. godine. Okuplja više od 3.000 izlagača i obiđe ga preko 50.000 posetilaca iz više od 130 zemalja. Sajam je sveobuhvatnog sadržaja, pored međunarodne izložbe organskog sektora, to je mesto trgovine i poslovanja, ali i mesto na kojem se kreiraju politike i trendovi u sektoru.
Sajam se održava pod pokroviteljstvom Međunarodne federacije pokreta organske poljoprivrede (IFOAM). Tokom sajma se oblikuju i budući trendovi na organskom tržištu, kao rezultat okupljanja predstavnika iz sfere politike, strukovnih udruženja, nevladinih organizacija, važnih ličnosti iz javnog mnjenja. Tradicionalno se tokom sva četiri dana trajanja sajma održavaju konferencije, seminari i radionice koji čine jedinstvenu platformu za razmenu znanja, informacija i profesionalnog umeća među proizvođačima, kupcima, dobavljačima i ostalim zainteresovanim stranama za inovativne proizvode i usluge iz organskog sektora i sektora prirodne kozmetike. Sajam traje do 16. februara.