СРПСКИ ПРОИЗВОЂАЧИ ОРГАНСКЕ ХРАНЕ ТРАЖЕ КУПЦЕ У СВЕТУ
Веома добра посећеност Националног штанда Србије првог дана Међународног сајма органске хране Biofach 2019, који се одржава у Нирнбергу, обећава квалитетан наступ српских компанија и ове године, прве, у организацији Привредне коморе Србије (ПКС) и Развојне агенције Србије (РАС), уз подршку Националне асоцијације Сербиа Оргаица и ГИЗ-а.
У оквиру Националног штанда Србије, површине 63 м2, девет домаћих компанија представља широк асортиман производа - од свежег, сушеног, лиофилизираног и замрзнутог воћа и поврћа, преко производа од житарица и уљарица до сирћа и снекова. На сајму Biofach 2019 излажу: Ецоагри Сербиа, Бела Црква, Сунцокрет, Хајдуково, Дреновац, Ариље, Задругар, Љубовија, All Натурал Foods, Нова Пазова, Ден Јуро Органиц, Београд, Јовањица, Београд, Монди Lamex, Краљево и Menex, Крушевац.
„Посебна додата вредност овог модела наступа на сајму је сарадња са немачким Импорт Промотион Деском који реализујемо уз помоћ ГИЗ-а. Наше компаније добијају прилику да се састану са по неколико десетина купаца и од немачких експерата добију савете за унапређење пословања, а нарочито сајамског наступа“, рекао је Вељко Јовановић, директор Сектора пољопривреде ПКС. Подсећа да Комора сличан програм реализује и уз помоћ Швајцарског програма за промоцију извоза SIPPO са којим организује обуку представника компанија за сајамски наступ.
BIOFACH је највећи светски сајам у области органске производње који се сваког фебруара одржава у Нирнбергу од 1990. године. Окупља више од 3.000 излагача и обиђе га преко 50.000 посетилаца из више од 130 земаља. Сајам је свеобухватног садржаја, поред међународне изложбе органског сектора, то је место трговине и пословања, али и место на којем се креирају политике и трендови у сектору.
Сајам се одржава под покровитељством Међународне федерације покрета органске пољопривреде (ИФОАМ). Током сајма се обликују и будући трендови на органском тржишту, као резултат окупљања представника из сфере политике, струковних удружења, невладиних организација, важних личности из јавног мњења. Традиционално се током сва четири дана трајања сајма одржавају конференције, семинари и радионице који чине јединствену платформу за размену знања, информација и професионалног умећа међу произвођачима, купцима, добављачима и осталим заинтересованим странама за иновативне производе и услуге из органског сектора и сектора природне козметике. Сајам траје до 16. фебруара.