ŠTA NAS TERA DA ALAVO KUPUJEMO: Evo na koje TRIKOVE najčešće padamo
Nismo svesni koliko neke stvari utiču na naš um
Čime se sve dovijaju prodavci kako bi nas namamili na kupovinu. Muzika, mirisi, raspored rafova sa artiklima - sve ovo služi kao igra sa mozgom potrošača kome se taktiziranjem izvlači novac koji nije planirao da potroši.
Verovatno mislite da ste otporni na megalomanske kupovine i da imate potpunu kontrolu nad sobom i svojim budžetom. Mislite da vas ništa neće naterati da potrošite više nego što ste planirali. Ipak niste ni svesni koje sve trikove koriste prodavci kako bi vas namamili da ipak potrošite više novca.
KAKAV HAOS USRED GRADA: Otimali se za šećer i padali na pod
Ovo je 6 najčešćih trikova na koje redovno padamo u toku kupovine:
1. Cene proizvoda se osmišljavaju tako da izgleda kao da ste kupovinom uštedeli. Većini proizvoda fali dinar ili jedna para do okrugle cifre: 99,99 dinara, 179,99 dinara… Zatim, svaki put kad vidite da vam se dva artikla nude po ceni jednog, prvo pogledajte koja je zaista cena artikla jer, naječešće, nećete uštedeti ništa.
2. Kolica u suprmarketima su s razlogom dizajnirana da budu velika. Ako kupac uzme velika kolica, kupiće 40% više nego što je nameravao, dokazano je istraživanjima.
3. Prodavci vole da velikim slovima na izlozima napišu: SNIŽENJE, RASPRODAJA, pa kupci automatski misle da su zaista naišli na veliki popust. Iako verovatno niste ni planirali da kupite ništa od onoga što je na “sniženju”, sama ideja da biste kupovinom mogli da uštedite, automatski će vam popraviti raspoloženje i izvadićete novčanik.
EVO POSLA U KOME ŽENE ZARAĐUJU VIŠE OD MUŠKARACA: Zarada ide i do 6.000 evra
4. Prema jednoj studiji, uticaj muzike na potrošače je ogroman. Slušanjem prijatnih melodija u buticima, kupci se duže zadržavaju u razgledanju artikala, i veće je verovatnoća da će kupiti komad garderobe koji nisu ni planirali. Supermarketi rade isto, čime postižu da se kupci sporije kreću između rafova, tako žapažaju sve artikle i više stvari stave u svoju korpu.
5. Mlečni proizvodi se najviše kupuju i zato su smešteni na kraju prodavnice. Tako ćete, na putu do mleka, proći pored svih ostalih artikala i sigurno uzeti još neki.
6. Najzanimljivija taktika je uzani prostor između dve kase. Dok ste u redu za plaćanje, ukoliko shvatite da ste kupili nešto što vam ipak ne treba, prostor je suviše mali, pa ne možete da izađete iz reda kako biste vratili artikal.
Sada kada znate kako nas sve varaju, pokušajte da ne padnete baš uvek na trikove velikih kompanija. Pokušajte da bar jednom nadmudrite vi njih.