ШТА НАС ТЕРА ДА АЛАВО КУПУЈЕМО: Ево на које ТРИКОВЕ најчешће падамо
Нисмо свесни колико неке ствари утичу на наш ум
Чиме се све довијају продавци како би нас намамили на куповину. Музика, мириси, распоред рафова са артиклима - све ово служи као игра са мозгом потрошача коме се тактизирањем извлачи новац који није планирао да потроши.
Вероватно мислите да сте отпорни на мегаломанске куповине и да имате потпуну контролу над собом и својим буџетом. Мислите да вас ништа неће натерати да потрошите више него што сте планирали. Ипак нисте ни свесни које све трикове користе продавци како би вас намамили да ипак потрошите више новца.
КАКАВ ХАОС УСРЕД ГРАДА: Отимали се за шећер и падали на под
Ово је 6 најчешћих трикова на које редовно падамо у току куповине:
1. Цене производа се осмишљавају тако да изгледа као да сте куповином уштедели. Већини производа фали динар или једна пара до округле цифре: 99,99 динара, 179,99 динара… Затим, сваки пут кад видите да вам се два артикла нуде по цени једног, прво погледајте која је заиста цена артикла јер, најечешће, нећете уштедети ништа.
2. Колица у супрмаркетима су с разлогом дизајнирана да буду велика. Ако купац узме велика колица, купиће 40% више него што је намеравао, доказано је истраживањима.
3. Продавци воле да великим словима на излозима напишу: СНИЖЕЊЕ, РАСПРОДАЈА, па купци аутоматски мисле да су заиста наишли на велики попуст. Иако вероватно нисте ни планирали да купите ништа од онога што је на “снижењу”, сама идеја да бисте куповином могли да уштедите, аутоматски ће вам поправити расположење и извадићете новчаник.
ЕВО ПОСЛА У КОМЕ ЖЕНЕ ЗАРАЂУЈУ ВИШЕ ОД МУШКАРАЦА: Зарада иде и до 6.000 евра
4. Према једној студији, утицај музике на потрошаче је огроман. Слушањем пријатних мелодија у бутицима, купци се дуже задржавају у разгледању артикала, и веће је вероватноћа да ће купити комад гардеробе који нису ни планирали. Супермаркети раде исто, чиме постижу да се купци спорије крећу између рафова, тако жапажају све артикле и више ствари ставе у своју корпу.
5. Млечни производи се највише купују и зато су смештени на крају продавнице. Тако ћете, на путу до млека, проћи поред свих осталих артикала и сигурно узети још неки.
6. Најзанимљивија тактика је узани простор између две касе. Док сте у реду за плаћање, уколико схватите да сте купили нешто што вам ипак не треба, простор је сувише мали, па не можете да изађете из реда како бисте вратили артикал.
Сада када знате како нас све варају, покушајте да не паднете баш увек на трикове великих компанија. Покушајте да бар једном надмудрите ви њих.