STOP ZAGAĐIVAČIMA! U Srbiji stupa hitna zabrana uvoza vozila sa "evro 3" tipom motora?
Automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u tzv. špicevima.
Država je već nameravala da pospeši kupovinueko-vozila, ali su trenutne vremenske prilike i povećano zagađenje vazduha ubrzali donošenje odluka pa će, najverovatnije već od juna, stupiti na snagu zabrana uvoza vozila sa "evro 3" motorom.
MNOGI SU SE VRATILI IZ INOSTRANSTVA: Kamiondžijama NIJE LAKO, ali mogu DOBRO DA ZARADE I U SRBIJI!
Beograd traži geotehnički elaborat za prvu liniju metroa!
DOBRE VESTI za sve mlade bračne parove: Srbija daje zemlju BEZ NAKNADE
- Iako je ranije planirano da se zabrani uvoz vozila sa standardom motora "evro3" krajem godine, ministar ekologije Goran Trivan je najavio da će se to desiti možda već u junu - kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova dr Miloš Petrović.
- Mi smo, kao udruženje, pre više od tri godine upozoravali da ćemo doći u ovakvu situaciju i predlagali niz mera.
ZA POČETAK BEZ PDV?
Ministarstvo ekologije je uputilo dopis Srpskoj asocijaciji uvoznika novih automobila da bi videli i njihovo mišljenje šta bi još trebalo, pored zabrane uvoza polovnih vozila sa "evro 3" motorom, hitno uraditi. Predlog koji će uvoznici poslati Ministarstvu, biće da se, za početak, hibridna i električna vozila oslobode plaćanja PDV.
Dr Petrović kaže da su automobili, u gradovima, ipak najveći zagađivači, pogotovo u tzv. špicevima.
- Najgore je ljudima nešto braniti. Prvo im se dozvoli uvoz takvih automobila, a posle neće moći da ih voze. Jer, šta ćemo sa automobilima koji su do sada uvezeni, a koji neće moći da prođu tehničke preglede od maja naredne godine kada će, ako ne i ranije, veća emisija štetnih gasova iz auspuha biti eliminišući faktor.
Činjenica je da ne možemo svi da kupimo nove automobile, kaže dr Petrović:
- Niko nije protiv uvoza polovnih i kupovine takvih vozila. Samo tražimo da budu tehnički ispravni, da imaju katalizatore, druge uređaje i da se zabrani uvoz prastarih vozila.
SRBIJA EVROPSKI OTPAD
U Srbiji se na jedan kupljeni novi automobil uveze pet polovnih. Jedino Bugarska ima gori odnos - 1:7!
- Nije problem u uvozu polovnih vozila već u strukturi - objašnjava generalni sekretar Srske asocijacije uvoznika novih vozila Boban Nikolić.
- Prošle godine je uvezeno oko 142.000 polovnih vozila, a čak 110.000 su sa motorom "evro 3 ili 4". To su vozila koja u EU završavaju na otpadima ili se prodaju nama.
Država je najavila i subvencije za kupovinu novih ekoloških vozila.
- Taksistima je već omogućeno da uz subvenciju od 8.000 evra kupe novo vozilo. Uslov je da ima "evro 6" motor ili da bude električno, odnosno hibridno. Bili smo u Ministarstvu finansija na razgovorima, kao uvoznici, i tu je sve jasno. Taksisti treba da daju 15 odsto vrednosti vozila odmah, država subvenciju, a ostalo može na kredit, lizing.
Na pitanje očekuje li se neka subvencija i za građane, Petrović kaže:
- Sve zavisi od novca koji država može da izdvoji za ove namene. To je svakako isplativo ulaganje. Ima tu raznih načina da se pomogne nabavka eko-vozila, ne samo kroz direktne subvencije. I sa tim predlozima smo više puta upoznavali nadležne.
Prosečna plata sve veća! Novembarska neto zarada u proseku iznosila 56.331 dinar!
Bogataši povlače novac iz švajcarskih banaka: ŠTA JE TO ŠTO ONI ZNAJU?
Smanjuje se broj valuta: Trenutno ih ima preko sto, a pašće na samo šest! Prvi nestaje dolar
Poziv kompanijama da se uključe u dualno obrazovanje
EVROPA OPET POPUSTILA PRED AMERIČKIM PRITISKOM: Uvedena ograničenja za 5G tehnologiju kineskog Huaveia