СТОП ЗАГАЂИВАЧИМА! У Србији ступа хитна забрана увоза возила са "евро 3" типом мотора?
Аутомобили, у градовима, ипак највећи загађивачи, поготово у тзв. шпицевима.
Држава је већ намеравала да поспеши куповинуеко-возила, али су тренутне временске прилике и повећано загађење ваздуха убрзали доношење одлука па ће, највероватније већ од јуна, ступити на снагу забрана увоза возила са "евро 3" мотором.
МНОГИ СУ СЕ ВРАТИЛИ ИЗ ИНОСТРАНСТВА: Камионџијама НИЈЕ ЛАКО, али могу ДОБРО ДА ЗАРАДЕ И У СРБИЈИ!
Београд тражи геотехнички елаборат за прву линију метроа!
ДОБРЕ ВЕСТИ за све младе брачне парове: Србија даје земљу БЕЗ НАКНАДЕ
- Иако је раније планирано да се забрани увоз возила са стандардом мотора "евро3" крајем године, министар екологије Горан Триван је најавио да ће се то десити можда већ у јуну - каже председник Српске асоцијације увозника нових аутомобила и делова др Милош Петровић.
- Ми смо, као удружење, пре више од три године упозоравали да ћемо доћи у овакву ситуацију и предлагали низ мера.
ЗА ПОЧЕТАК БЕЗ ПДВ?
Министарство екологије је упутило допис Српској асоцијацији увозника нових аутомобила да би видели и њихово мишљење шта би још требало, поред забране увоза половних возила са "евро 3" мотором, хитно урадити. Предлог који ће увозници послати Министарству, биће да се, за почетак, хибридна и електрична возила ослободе плаћања ПДВ.
Др Петровић каже да су аутомобили, у градовима, ипак највећи загађивачи, поготово у тзв. шпицевима.
- Најгоре је људима нешто бранити. Прво им се дозволи увоз таквих аутомобила, а после неће моћи да их возе. Јер, шта ћемо са аутомобилима који су до сада увезени, а који неће моћи да прођу техничке прегледе од маја наредне године када ће, ако не и раније, већа емисија штетних гасова из ауспуха бити елиминишући фактор.
Чињеница је да не можемо сви да купимо нове аутомобиле, каже др Петровић:
- Нико није против увоза половних и куповине таквих возила. Само тражимо да буду технички исправни, да имају катализаторе, друге уређаје и да се забрани увоз прастарих возила.
СРБИЈА ЕВРОПСКИ ОТПАД
У Србији се на један купљени нови аутомобил увезе пет половних. Једино Бугарска има гори однос - 1:7!
- Није проблем у увозу половних возила већ у структури - објашњава генерални секретар Срске асоцијације увозника нових возила Бобан Николић.
- Прошле године је увезено око 142.000 половних возила, а чак 110.000 су са мотором "евро 3 или 4". То су возила која у ЕУ завршавају на отпадима или се продају нама.
Држава је најавила и субвенције за куповину нових еколошких возила.
- Таксистима је већ омогућено да уз субвенцију од 8.000 евра купе ново возило. Услов је да има "евро 6" мотор или да буде електрично, односно хибридно. Били смо у Министарству финансија на разговорима, као увозници, и ту је све јасно. Таксисти треба да дају 15 одсто вредности возила одмах, држава субвенцију, а остало може на кредит, лизинг.
На питање очекује ли се нека субвенција и за грађане, Петровић каже:
- Све зависи од новца који држава може да издвоји за ове намене. То је свакако исплативо улагање. Има ту разних начина да се помогне набавка еко-возила, не само кроз директне субвенције. И са тим предлозима смо више пута упознавали надлежне.
Просечна плата све већа! Новембарска нето зарада у просеку износила 56.331 динар!
Богаташи повлаче новац из швајцарских банака: ШТА ЈЕ ТО ШТО ОНИ ЗНАЈУ?
Смањује се број валута: Тренутно их има преко сто, а пашће на само шест! Први нестаје долар
Позив компанијама да се укључе у дуално образовање
ЕВРОПА ОПЕТ ПОПУСТИЛА ПРЕД АМЕРИЧКИМ ПРИТИСКОМ: Уведена ограничења за 5Г технологију кинеског Хуавеиа