Svetska kompanija PROGLASILA BANKROT - KRAJ nakon višedecenijskog poslovanja
Američki brend Taperver (Tupperware), čiji se proizvodi prodaju u 70 zemalja širom sveta, podneo je zahtev za bankrot, suočen sa opadajućom prodajom.
Kompanija za posude za skladištenje hrane objavila je da će tražiti dozvolu suda za pokretanje prodaje poslovanja kao i da ima za cilj da nastavi sa radom.
Ova kompanija, stara 78 godina, postala je toliko sinonim za skladištenje hrane da mnogi ljudi koriste njeno ime kada govore o bilo kojoj plastičnoj posudi. Uprkos pokušajima da osveži svoje proizvode u poslednjim godinama i pozicionira se prema mlađoj publici, nije uspela da se izdvoji od konkurenata.
Prošle godine, firma je upozorila da bi mogla bankrotirati osim ako ne uspije brzo da prikupi nova sredstva. Akcije kompanije su opale za više od 50 odsto ove nedelje nakon izveštaja da planira da podnese zahtev za bankrot.
Nakon kratkog skoka u prodaji tokom pandemije, kada su mnogi ljudi u SAD više kuvali kod kuće, potražnja je nastavila da opada. Rastući troškovi sirovina, veće plate i troškovi transporta takođe su umanjili njene profitne marže.
- Tokom poslednjih nekoliko godina, finansijska pozicija kompanije je ozbiljno pogođena izazovnim makroekonomskim okruženjem - izjavila je izvršna direktorka Tapervera , Lori En Goldman, u saopštenju za investitore.
Taperver je osnovao Earl Tupper 1946. godine koji je patentirao fleksibilno hermetičko zatvaranje posuda. Predstavljala veliku inovaciju, jer je koristila nove plastike za duže čuvanje hrane svežom, što je bilo neprocenjivo u vreme kada su frižideri još uvek bili preskupi za mnoge porodice, preneo je Bi-Bi- Si (BBC)
Međutim, nije bila odmah uspešna. Revoluciju je napravila pionirska prodavačica Brouni Vajs koja je pomogla da brend postane poznato ime. Razvila je pristup u kojem su prodavci, većinom žene, prodavale Taperver drugim ženama u njihovim domovima, poznatije kao „Taperver žurke“.
Srbija Danas/BBC