Светска компанија ПРОГЛАСИЛА БАНКРОТ - КРАЈ након вишедеценијског пословања
Амерички бренд Тапервер (Tupperware), чији се производи продају у 70 земаља широм света, поднео је захтев за банкрот, суочен са опадајућом продајом.
Компанија за посуде за складиштење хране објавила је да ће тражити дозволу суда за покретање продаје пословања као и да има за циљ да настави са радом.
Ова компанија, стара 78 година, постала је толико синоним за складиштење хране да многи људи користе њено име када говоре о било којој пластичној посуди. Упркос покушајима да освежи своје производе у последњим годинама и позиционира се према млађој публици, није успела да се издвоји од конкурената.
Прошле године, фирма је упозорила да би могла банкротирати осим ако не успије брзо да прикупи нова средства. Акције компаније су опале за више од 50 одсто ове недеље након извештаја да планира да поднесе захтев за банкрот.
Након кратког скока у продаји током пандемије, када су многи људи у САД више кували код куће, потражња је наставила да опада. Растући трошкови сировина, веће плате и трошкови транспорта такође су умањили њене профитне марже.
- Током последњих неколико година, финансијска позиција компаније је озбиљно погођена изазовним макроекономским окружењем - изјавила је извршна директорка Тапервера , Лори Ен Голдман, у саопштењу за инвеститоре.
Тапервер је основао Еарл Tupper 1946. године који је патентирао флексибилно херметичко затварање посуда. Представљала велику иновацију, јер је користила нове пластике за дуже чување хране свежом, што је било непроцењиво у време када су фрижидери још увек били прескупи за многе породице, пренео је Би-Би- Си (BBC)
Међутим, није била одмах успешна. Револуцију је направила пионирска продавачица Броуни Вајс која је помогла да бренд постане познато име. Развила је приступ у којем су продавци, већином жене, продавале Тапервер другим женама у њиховим домовима, познатије као „Тапервер журке“.
Србија Данас/BBC