Tržni centri postaju pusti: Za propast krive jednu pojavu, ali nisu svi u bezizlaznoj situaciji
Mnoge uspešne radnje su sada mešavina fast fud drajv restorana i hotelskog portira
Tržni centri postaju pusti. Radnje se masovno zatvaraju. Prodavnice odeće bankrotiraju.
Vučić u Kraljevu: Ovo što radimo je za ljude i budućnost
Ali možda je prerano proglasiti smrt prodavnica. Amerikanci su počeli sve više da kupuju u pravim radnjama i prodavci kažu da poslednjih godina prodaja postaje sve bolja.
A dobri prihodi počinju sa snažnom ekonomijom i potrošačima-optimistima.
Nisu samo PILE I BANANE: Pogledajte šta su još Srbi kupovali u Lidlu (VIDEO)
Bum takođe odražava šire preoblikovanje 3,5 biliardi dolara vredne industrije gde manje velikih lanaca prodavnica zarađuje više. Prodavnice koje su naučile da imitiraju opuštenost i instant zadovoljenje e-trgovina cvetaju, dok su one koje još nisu evoluirale bakrotirale su ili su na ivici.
- Lanci koji su uspeli, shvatili su da je "Amazon" zauvek promenio ponašanje potrošača – rekla je Barbora Kan, profesor marketinga u Filadelfiji.
Mnoge uspešne radnje su sada mešavina fast fud drajv restorana i hotelskog portira.
Kupci u Targetu mogu da naruče kremu za sunčanje ili Tokidoki Unicorno majicu preko telefona, parkiraju auto i sačekaju da im isporuče kupljene predmete. Nordstrom omogućava mušterijama u nekim radnjama da vrate robu preko kutija određenih za to. Volmart zapošljava 25.000 "personalnih kupaca" kako bi birali i pakovali namirnice i odnosili ih mušterijama.
Nedavno, sva tri lanca prodavnica prijavila su kvartalne prihode bolje od očekivanih.
Promet u Targetovim prodavnicama i na veb-sajtovima je najbrže porastao od 2008.
Neki su predviđali da će onlajn trgovina, sa "Amazanom" na čelu, jednog dana pokoriti tradicionalne prodavnice. Sa rekordnim zatvaranjem radnji prošle godine, nijedna vrsta prodavnica nije pošteđena – od tržnih centara, preko butika, do lanaca prodavnica. A mnoge se i dalje muče.
Ali zatvaranja su usporila jer su najneprofitabilnije i najslabije radnje odbačene. U ovo vreme 2007. godine 5.700 radnji je zatvoreno u SAD, navodi analitičarska firma Coresight Research. Ove godine zatvoreno je 44.800 radnji. U proseku, svaki deseti američki radnik radi u prodaji.
Iako su daleko od oporavka, mnogi prodavci se šire ili troše milione kako bi renovirali postojeće prodavnice. Nedavno renovirana Tifanijeva radnja u Njujorku ima više prodajnog prostora i bolju uslugu, podstaknuta uspehom njihovog "Blue Box" kafea, gde nekim danima na listi čekanja ima i više od hiljadu ljudi, a doručak kod Tifanija košta 32 dolara.
Jedno od najambicioznijih i najskupljih renoviranja je u Targetu. Lanac prodavnica je pre više od 10 godina osvojio američka predgrađa, otvorivši stotine prodavnica. Mnogi kupci su se, međutim, umorili od ogromnih prodavnica nalik pećinama. Zbog toga, Target ove godine planira da otvori oko 30 manjih radnji.
Mnoge nove radnje bi trebalo da pruže kompletnu uslugu svim kupcima – nešto što se u industriji naziva "omni-kanal" iskustvom.
Kupci mogu da naruče robu preko interneta i kupe je u prodavnici. Mogu da naruče robu onlajn i da im ona bude isporučena na kuću, u nekim slučajevima i istog dana. Ili mogu da posete prodavnicu. Početne plate prodavača su povećane kako bi ih zadržali na poslu.