Тржни центри постају пусти: За пропаст криве једну појаву, али нису сви у безизлазној ситуацији
Многе успешне радње су сада мешавина фаст фуд драјв ресторана и хотелског портира
Тржни центри постају пусти. Радње се масовно затварају. Продавнице одеће банкротирају.
Вучић у Краљеву: Ово што радимо је за људе и будућност
Али можда је прерано прогласити смрт продавница. Американци су почели све више да купују у правим радњама и продавци кажу да последњих година продаја постаје све боља.
А добри приходи почињу са снажном економијом и потрошачима-оптимистима.
Нису само ПИЛЕ И БАНАНЕ: Погледајте шта су још Срби куповали у Лидлу (ВИДЕО)
Бум такође одражава шире преобликовање 3,5 билиарди долара вредне индустрије где мање великих ланаца продавница зарађује више. Продавнице које су научиле да имитирају опуштеност и инстант задовољење е-трговина цветају, док су оне које још нису еволуирале бакротирале су или су на ивици.
- Ланци који су успели, схватили су да је "Амазон" заувек променио понашање потрошача – рекла је Барбора Кан, професор маркетинга у Филаделфији.
Многе успешне радње су сада мешавина фаст фуд драјв ресторана и хотелског портира.
Купци у Таргету могу да наруче крему за сунчање или Токидоки Уницорно мајицу преко телефона, паркирају ауто и сачекају да им испоруче купљене предмете. Нордстром омогућава муштеријама у неким радњама да врате робу преко кутија одређених за то. Волмарт запошљава 25.000 "персоналних купаца" како би бирали и паковали намирнице и односили их муштеријама.
Недавно, сва три ланца продавница пријавила су кварталне приходе боље од очекиваних.
Промет у Таргетовим продавницама и на веб-сајтовима је најбрже порастао од 2008.
Неки су предвиђали да ће онлајн трговина, са "Амазаном" на челу, једног дана покорити традиционалне продавнице. Са рекордним затварањем радњи прошле године, ниједна врста продавница није поштеђена – од тржних центара, преко бутика, до ланаца продавница. А многе се и даље муче.
Али затварања су успорила јер су најнепрофитабилније и најслабије радње одбачене. У ово време 2007. године 5.700 радњи је затворено у САД, наводи аналитичарска фирма Coresight Research. Ове године затворено је 44.800 радњи. У просеку, сваки десети амерички радник ради у продаји.
Иако су далеко од опоравка, многи продавци се шире или троше милионе како би реновирали постојеће продавнице. Недавно реновирана Тифанијева радња у Њујорку има више продајног простора и бољу услугу, подстакнута успехом њиховог "Блуе Box" кафеа, где неким данима на листи чекања има и више од хиљаду људи, а доручак код Тифанија кошта 32 долара.
Једно од најамбициознијих и најскупљих реновирања је у Таргету. Ланац продавница је пре више од 10 година освојио америчка предграђа, отворивши стотине продавница. Многи купци су се, међутим, уморили од огромних продавница налик пећинама. Због тога, Таргет ове године планира да отвори око 30 мањих радњи.
Многе нове радње би требало да пруже комплетну услугу свим купцима – нешто што се у индустрији назива "омни-канал" искуством.
Купци могу да наруче робу преко интернета и купе је у продавници. Могу да наруче робу онлајн и да им она буде испоручена на кућу, у неким случајевима и истог дана. Или могу да посете продавницу. Почетне плате продавача су повећане како би их задржали на послу.