U Srbiji i svetu se danas obeležava SVETSKI DAN prava potrošača
Njega su ustanovile Ujedinjene nacije još 1983. godine
U Srbiji se danas obeležava Svetski dan prava potrošača koji su Ujedinjene Nacije (UN) ustanovile 1983. godine sa ciljem da se unaprede prava potrošača širom sveta. Tema ovogodišnjeg Dana potrošača je izgradnja digitalnog tržišta i jačanje poverenja potrošača u digitalni način kupovine. Pomoćnica ministra trgovine zadužena za zaštitu potrošaca Vesna Novaković rekla je da se elektronsko tržište u Srbiji sve više razvija i da potrošači treba da upoznaju svoja prava i mehanizme zaštite prilikom onlajn kupovine.
Sjajna vest za Srbiju, javni dug pao ispod 70 odsto BDP!
Uvodi se onlajn fiskalizacija! Evo kako će izgledati
Znanje i informisanost potrošača o sopstvenim pravima značajno podižu stepen pravne zaštite građana, a sam trgovac će najčešće odgovoriti zahtevu za zaštitu kada iz nastupa potrošača primeti da on poznaje propise i svoja prava, kaže direktor Centra za evropske politike i član užeg pregovaračkog tima Srbije Nebojša Lazarević. U suprotnom, kako tvrdi, itekako će neznanje potrošača iskoristiti da odbije reklamaciju ili da se na neki način izvuče od obaveza koje po zakonu ima. Veću pažnju bi, prema njegovim rečima, trebalo posvetiti informisanosti potrošača, jer praksa pokazuje da dobro informisan potrošač u najvećem broju slučajeva uspeva da zaštiti svoja prava.
ISTINA o životu u Nemačkoj: Evo zbog čega gastarbajteri kupuju MEČKU (VIDEO)
- Građani, odnosno svi potrošači u Srbiji bi trebalo da se što više obraćaju regionalnim centrima za zaštitu potrošača - u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu, jer će i sam trgovac kada primeti da potrošača neko drugi štiti, najčešće hteti da ispoštuje svoje obaveze ili makar da se nagodi. Sudovi, su za sada, nažalost, vrlo neefikasni - objašnjava Lazarević.
Zakon o zaštiti potrošača iz 2014. godine, kako je dodao, predstavlja pomak napred, ali u posebnim propisima i dalje postoje problemi.
NEMAČKA JOŠ NE UVODI PUTARINE: Ako imate strane table OVO ćete ipak plaćati!
- Građani, odnosno potrošači najviše osećaju te probleme kada su u pitanju telekomunikacione, finansijske i komunalne usluge (parking servis, daljinsko grejanje, vodovod) - kaže Lazarević.
Zaštita potrošača je jedna od oblasti koje u suštini nisu skupe za državu, a mogu da donesu ogromnu korist, ne samo potrošačima, već i privredi, kaže on.