У Србији и свету се данас обележава СВЕТСКИ ДАН права потрошача
Њега су установиле Уједињене нације још 1983. године
У Србији се данас обележава Светски дан права потрошача који су Уједињене Нације (УН) установиле 1983. године са циљем да се унапреде права потрошача широм света. Тема овогодишњег Дана потрошача је изградња дигиталног тржишта и јачање поверења потрошача у дигитални начин куповине. Помоћница министра трговине задужена за заштиту потрошаца Весна Новаковић рекла је да се електронско тржиште у Србији све више развија и да потрошачи треба да упознају своја права и механизме заштите приликом онлајн куповине.
Сјајна вест за Србију, јавни дуг пао испод 70 одсто БДП!
Уводи се онлајн фискализација! Ево како ће изгледати
Знање и информисаност потрошача о сопственим правима значајно подижу степен правне заштите грађана, а сам трговац ће најчешће одговорити захтеву за заштиту када из наступа потрошача примети да он познаје прописе и своја права, каже директор Центра за европске политике и члан ужег преговарачког тима Србије Небојша Лазаревић. У супротном, како тврди, итекако ће незнање потрошача искористити да одбије рекламацију или да се на неки начин извуче од обавеза које по закону има. Већу пажњу би, према његовим речима, требало посветити информисаности потрошача, јер пракса показује да добро информисан потрошач у највећем броју случајева успева да заштити своја права.
ИСТИНА о животу у Немачкој: Ево због чега гастарбајтери купују МЕЧКУ (ВИДЕО)
- Грађани, односно сви потрошачи у Србији би требало да се што више обраћају регионалним центрима за заштиту потрошача - у Београду, Новом Саду, Крагујевцу и Нишу, јер ће и сам трговац када примети да потрошача неко други штити, најчешће хтети да испоштује своје обавезе или макар да се нагоди. Судови, су за сада, нажалост, врло неефикасни - објашњава Лазаревић.
Закон о заштити потрошача из 2014. године, како је додао, представља помак напред, али у посебним прописима и даље постоје проблеми.
НЕМАЧКА ЈОШ НЕ УВОДИ ПУТАРИНЕ: Ако имате стране табле ОВО ћете ипак плаћати!
- Грађани, односно потрошачи највише осећају те проблеме када су у питању телекомуникационе, финансијске и комуналне услуге (паркинг сервис, даљинско грејање, водовод) - каже Лазаревић.
Заштита потрошача је једна од области које у суштини нису скупе за државу, а могу да донесу огромну корист, не само потрошачима, већ и привреди, каже он.