NEVEROVATAN NAPREDAK SRBIJE! Izgrađeno 108 kilometara pruga, rekonstruisano preko 800, prava REVOLUCIJA u železničkom saobraćaju
Srbija nezaustavljivim koracima ide napred.
Sveobuhvatan napredak Srbije pod vlašću Srpske napredne stranke i predsednika Aleksandra Vučića vidi se na brojnim infrastrukturnim projektima koji su promenili izgled naše zemlje. Pored autoputeva kojima je Srbija danas premrežena, predano su razvijane i železnice. Za deset godina ove vlasti izgrađeno je 108 kilometara nove pruge, a rekonstruisano 807 km. Koliko je taj rezultat istorijski najbolje govori činjenica da od 1976. do 2012. godine nije izgrađen nijedan kilometar pruge, a rekonstruisano je samo 31,5km.
VUČIĆ O RUSKOM GASU: Mi smo sve obezbedili, imamo skoro 700 miliona kubnih metara
VUČIĆ O RUSKOM GASU: Mi smo sve obezbedili, imamo skoro 700 miliona kubnih metara
Srbija dobija još 318 km glavnih saobraćajnica! Evo kada počinje gradnja tri nova puta prvog reda!
Srbija dobija još 318 km glavnih saobraćajnica! Evo kada počinje gradnja tri nova puta prvog reda!
Brnabić: Danas potpisujemo sporazum sa CERN-om, veliki uspeh za Srbiju
Brnabić: Danas potpisujemo sporazum sa CERN-om, veliki uspeh za Srbiju
Svakako, najvažniji projekat u tom domenu je brza pruga od Beograda do Novog sada, kao deo većeg projekta povezivanja naše i mađarske prestonice.
Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara. Vozovi su njome počeli da saobraćaju 20. marta prošle godine.
Otvaranju pruge prisustvovali su mađarski premijer Viktor Orban i predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Vučić je istakao da će ta pruga biti i simbol prijateljstva i saradnje Srbije i Mađarske.
- Za ovo živite, ovo je za nas istorija - naveo je Vučić tom prilikom.
- Ovo je neverovatno, pruga će puno da znači za posao, biće veza između južne i centralne Evrope - rekao je Vučić i zahvalio premijeru Mađarske Orbanu koji je konstatovao da Srbija i Mađarska sada imaju mnogo bolju saradnju i da samo saradnjom između država može da se uspe u budućnosti,
Izgradnja pruge je i nakon toga nastavljena istim tempom. Sledeća deonica treba da spoji Novi Sad sa Suboticom, odnosno mađarskom granicom. Već je postavljeno više od 60 kilometara pruge, a završetak celog projekta se očekuje u narednoj godini.
Tako će Srbija dobiti veliku i modernu železnicu koja će biti prava veza sa Srednjom Evropom i doprineti mnogo razvoju naše ekonomije, a naročito turizma i ugositeljstva.
O važnosti razvoja železnica i uvođenja brzih vozova svedoči i činjenica da se 2021. godine vozom u Srbiji prevezao 2,1 milion ljudi, a samo dve godine kasnije, nakon otvaranja pruge Novi Sad–Beograd, broj putnika se utrostručio
Pruga Beograd - Niš
Ova železnička deonica se gradi prvenstveno od finansijskih aranžmana sa Evropskom unijom.
- Vrednost projekta izgradnje brze pruge Beograd-Niš je dve milijarde i 775 miliona evra, od čega je kredit Evropske investicione banke 1,1 milijarda evra, kredit Evropske banke za obnovu i razvoj 550 miliona evra, grant EU je 610 miliona evra, a ostatak od 552 miliona evra će finansirati Srbija - rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić prilikom potpisivanja sporazuma o novoj tranši bespovratne pomoći EU.
Njome će saobraćati vozovi brzine do 200 km/h. Koliko je to revolucionarna promena u našem saobraćaju govori podatak da će se iz Beograda do Niša stizati za sat i po, a iz Niša do Budimpešte za četiri i po sata.
U planu je i produženje pruge do Dimitrovgrada, pa dalje preko Sofije do Istanbula. Takođe, nedavno su ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i ministar za transport i veze Severne Makedonije Blagoj Bočvarski, u prisustvu premijera Srbije i Severne Makedonije, Ane Brnabić i Dimitra Kovačevskog, potpisali su Memorandum o izgradnji brze pruge od Niša do Skoplja, za koji će dve zemlje zajednički zatražiti sredstva od Evropske unije.
Uređenje stanice "Beograd - centar" - "Prokop"
Završen je i jedan od najvažnijih projekata za razvoj Saobraćaja u Srbiji, a naročito u Beogradu. To je, naravno, Železnička stanica Beograd - centar, odnosno "Prokop".
Grandiozno zdanje, koje pleni svojim inovativnih arhitekonskim rešenjima otvoreno je 20. oktobra ove godine, uz prisustvo najviših zvaničnika Srbije i Republike Srpske.
- Ovo menja kompletnu strukturu ponude jedne zemlje za investicije za turizam i mnogo čega... To su hoteli, i hosteli puni što donosi novac ne samo u Beograd već i udruga mesta širom Srbije. Ljudi ovde sada vide budućnost, radnici železnice se ne pitaju hoće li sutra dobiti platu - izjavio je tada Vučić.
- Ukupno je u Prokop uloženo 81,2 miliona evra. Uspeli smo jer smo imali veliku podršku naroda. Ja sam uživao u vozovima u bivšoj Jugoslaviji. Moja deca jedva da znaju šta su vozovi. Nadam se da će ih sada zavoleti kao što sam ja. Uvek sam smatrao da je važno da razvijamo i Vranje i Leskovac, i Paraćin, Jagodinu, Kruševac, Kragujevac, Valjevo, Užice, Čačak, Novi Pazar, Priboj, od Novog Sada do Zrenjanina, Kikinde, Sombora, Subotice... - dodao je predsednik Srbije.
Na skupu se obratio i Milorad Dodik, predsednik Republike Srpske.
- Svedočimo novom licu Srbije, koja je po volji naroda ne samo ovog nego i iz Republike Srpske. Jedna od glavnoih tema kada sam upisao fakultet je bila Prokop. Stalno smo se pitali šta je to. Želim da kažem da državnici se cene po tome šta ostavljaju iza sebe, a Srbija je danas puna modernih institucija - kazao je Dodik tom prilikom.
Kao što vidimo, slika Srbije se menja, naša zemlja postaje sve bolje povezana i iznutra, ali i sa ostatkom Evrope i sveta. Zato je potrebno da Srbija ostane na koloseku napretka i razvoja i da sačuva mir i stabilnost.