U SVET SA JOŠ JEDNOG SRPSKOG AERODROMA? U planu je izgradnja betonske piste
Prvi direktan međunarodni let je realizovan u avgustu prošle godine.
Zlatno doba Aero-kluba i aerodroma "Čenej" bilo je između šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, dok je već devedesetih godina Aero-klub "Novi Sad" prestao da radi, a pista i objekti su bili zapušteni.
BITKOIN uskoro više NEĆE postojati, a zameniće ga nešto drugo!
Život u Švajcarskoj NIJE SAVRŠEN! Dragana iz Svilajnca ispričala tajne KOJE NIKO ne zna, od plate ne ostane NIŠTA!
SRBIJA DOBIJA TURISTIČKO ČUDO! Otvara se najduža gondola na svetu - vožnja od centra Zlatibora do vrha Tornika! (FOTO)
Međutim, kada je 2016. godine izabrano novo rukovodstvo, na čelu s Dragoljubom Samardžićem, Aero-klub "Novi Sad" je ponovo zaživeo.
Osim što su Klub i aerodrom prebrodili finansijske probleme, aktivne su brojne sekcije, organizovana su sportska takmičenja i predložen je plan za izgradnju civilnog dela aerodroma.
Ipak najznačajniji događaj bio je prvi direktan međunarodni let iz Minhena, koji je realizovan u avgustu prošle godine. Njime je doputovao direktor nemačke firme "Maminger" Klaus Herpel, koji se bavi poljoprivredom i preradom povrća u Gospođincima.
Da "Čenej" ima odličnu travnatu pistu i da je spreman da postane civilni aerodrom tada je potvrdio i pilot nemačkog aviona Kurt Blendiger, priznavši da nije mogao predvideti kako će proteći sletanje, s obzirom na to da je reč o travnatoj pisti, ali da njena dužina nadoknađuje moguće izazove pri sletanju.
- Prvi međunarodni let na Čeneju nije bio slučajan jer smo se za njega dugo pripremali - rekao je Samardžić. - Od tada smo realizovali osam međunarodnih letova, što nas ne iznenađuje jer, po podacima Turističke organizacije grada, sve je veći broj gostiju iz inostranstva, te moramo biti spremni da ih dočekamo kako dolikuje.
Tokom 2019. godine Javno preduzeće "Urbanizam" izradilo je konceptualni okvir plana detaljne regulacije aerodroma "Čenej", koji se letos našao na ranom javnom uvidu, što je prvi konkretan korak ka izgradnji vazdušne luke regionalnog tipa koji će obezbediti povezivanje pokrajine s poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim zemljama.
Plan obuhvata približno 148 hektara sportsko-poljoprivrednog aerodroma, deo poljoprivrednog zemljišta, kao i deo državnog puta Horgoš–Beograd. Kako je objasnio potpredsednik Aero-kluba Dušan Miladinović, čeka se procena uticaja na okolinu, koju izrađuje Uprava za zaštitu životne sredine.
- U planu je da se zadrži travnata pista za sportsko vazduhoplovstvo i da se izgradi betonska pista od 1.760 metara, širine 30 metara za komercijalne letove. Aerodrom će tada nositi oznaku 3-C, odnosno na njega će moći da sleću avioni koji imaju raspon krila od 24 do 36 metara i maksimalan kapacitet od oko 100 mesta. Posebno smo vodili računa o tome da se aerodrom ne pretvori u čist komercijalni, već da ostane i sportski, naravno, s jasno podeljenim sektorima, za šta smo dobili odobrenje od Direktorata za civilno vazduhoplovstvo - naveo je Miladinović.
On kaže da je Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture dostavilo aerodromu tabelarni pregled svih neophodnih koraka kako bi se došlo do novca za realizaciju projekta. Očekuje da će plan detaljne regulacije aerodroma "Čenej" za oko tri meseca biti usvojen na sednici Skupštine grada Novog Sada.
Nakon toga sledi izrada idejnog projekta, raspisivanje tendera i druge zakonske procedure, koje će oduzeti dosta vremena, te zbog toga nije realno očekivati da će čitav projekat biti završen za nekoliko godina.
OVO PEKARI KRIJU OD VAS: Srbija UVOZI HLEB, zamrznut stiže šleperima pa ga PODGREVAJU ZA KUPCE!
ZA JEDAN STAN MORATE DA RADITE 18 GODINA! Cene nekretnina u Srbiji već 15 godina rastu, ima li kraja?
Pitate se KOLIKA će vam biti PENZIJA? Evo kako da to lako IZRAČUNATE!
DOBRE VESTI ZA VOZAČE: Nakon smirivanja tenzija na Bliskom istoku gorivo NEĆE POSKUPETI
BICIKLISTIČKA I PEŠAČKA STAZA! Evo šta će najširi auto-put u Srbiji sve imati, a u jednoj opštini već TRLJAJU RUKE!