BICIKLISTIČKA I PEŠAČKA STAZA! Evo šta će najširi auto-put u Srbiji sve imati, a u jednoj opštini već TRLJAJU RUKE!
Surčin će postati saobraćajni "pupak" Srbije!
Jedna od nedostajućih karika koja će autoputu Miloš Veliki dati puni značaj uskoro bi trebalo da počne da se gradi, a plan je da bude završena sledeće godine.
SRBIJA ZARADILA MILIONE EVRA! Nećete verovati kako
SVINJSKA KUGA PRETI EVROPI Nemci podigli ograde na granici sa Poljskom
ŠIRI SE SRPSKI AERODROM: "Morava" dobija hangare za BORBENE HELIKOPTERE
Naime, sredinom avgusta potpisan je komecijalni ugovor, a do kraja sledeće godine deonica autoputa Novi Beograd-Surčin mogla bi da napokon da postane neophodna spojnica sa Milošem Velikim.
Pomenuti komercijalni ugovor sklopljen je 18. avgusta prošle godine između Vlade Srbije, Puteva Srbije i "Čajna komunikejšns konstrakšn kompani", a vrednost ugovora koja je tada dogovorena je 70.500.000 američkih dolara.
Dužina deonice je 7,9 kilometara, a počeće od raskrsnice ulica Vojvođanske i dr Ivana Ribara do petlje "Surčin".
Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji autoputeva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje, kažu za "Blic" u Putevima Srbije.
Kako nam objašnjavaju, to podrazumeva da će uz put ići i biciklistička i pešačka staza, što zahteva sa druge strane i širi profil čitavog autoputa, pa i veće radove.
Tako, budući da je autoput širi, moraće i buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) da budu veće nego što je uobičajeno, kažu u ovom preduzeću.
Imajući u vidu da su planirane pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice širine dva i 2,20 metara, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra.
Projekat podrazumeva da će ukupno biti izgrađeno pet mostovskih konstrukcija, odnosno mostova, jedan nadvožnjak, a pored toga ukrštanje sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvareno preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje), podaci su koje smo dobili od Puteva Srbije.
Osim toga, dodaju, čitav projekat za razliku od drugih, zahteva ugradnju velike količine građevinskog materijala za izgradnju, naročito peska i kamenog agregata, zašto što je širi profil nego kod standardnog autoputa, a samim tim biće angažovano i više vozila i opreme.
- S obzirom na to da radovi zalaze u zonu stanovanja, potrebno je da se odvijaju u strogo kontrolisanim uslovima kako autoput ne bi negativno uticao na ljude koji žive u blizini. Tako mora se eliminisati buka, ali i negativni uticaj na životnu sredinu - saopšteno nam je iz Puteva Srbije.
Takođe, budući da deonica prolazi zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano kroz sistem kišne kanalizacije gde se kišne vode preko preko retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve, prečišćene vode ispuštaju u kanale.
Radovi na ovoj deonici bi trebalo da budu gotovi do kraja 2021. godine.
Ono što je zanimljivo, to je da opština Surčin tada postaje saobraćjani "pupak Srbije".
S obzirom na to da je u decembru završen autoput od Surčina do Obrenovca, a da sada sledi spajanje sa deonicom do Novog Beograda, u beogradskoj opštini Surčin, do prošle godine poznatoj po najvišim prosečnim platama u Srbiji, ukrstiće se tri autoputa – Koridor 10 (Subotica-Preševo), Koridor 11 (Surčin-Čačak) i autoput Beograd-Zagreb. To je, kako tvrde stručnjaci, jedan od razloga za očekivanje velikog razvoja najmlađe beogradske opštine.
Moglo bi se reći da su razlozi za "slavlje" stanovnika Surčina mnogobrojni. U ovoj opštini već posluje veliki broj kako domaćih tako i međunarodnih firmi, a razvoj saobraćajnica, kako je "Blic Biznis" pisao ranije, veoma povoljno će uticati i na dolazak novih investitora i otvaranje većeg broja fabrika i novih radnihi mesta. Zatim, to će voditi povećanju cena zemljišta, kako industrijskog tako i za gradnju stambenih objekata. Ali će uticati i na skok cena nekretnina, koje su već i sada u vidljivom porastu.
To se delom već i obistinilo. Naime, novoizgrađena deonica auto-puta od Surčina do Obrenovca duga 17,6 kilometara, povećala je vrednost ara zemljišta za više od četiri puta, pošto je cena sa nekadašnjih 600 do 800 evra po aru, sada i do 3.000 evra! Kada bude završeno preostalih 7,9 kilometara od Vojvođanske ulice do petlje "Surčin", dobiće se još 80 hektara ekskluzivne privredne zone, za koju se investitori već sada raspituju.