БИЦИКЛИСТИЧКА И ПЕШАЧКА СТАЗА! Ево шта ће најшири ауто-пут у Србији све имати, а у једној општини већ ТРЉАЈУ РУКЕ!
Сурчин ће постати саобраћајни "пупак" Србије!
Једна од недостајућих карика која ће аутопуту Милош Велики дати пуни значај ускоро би требало да почне да се гради, а план је да буде завршена следеће године.
СРБИЈА ЗАРАДИЛА МИЛИОНЕ ЕВРА! Нећете веровати како
СВИЊСКА КУГА ПРЕТИ ЕВРОПИ Немци подигли ограде на граници са Пољском
ШИРИ СЕ СРПСКИ АЕРОДРОМ: "Морава" добија хангаре за БОРБЕНЕ ХЕЛИКОПТЕРЕ
Наиме, средином августа потписан је комецијални уговор, а до краја следеће године деоница аутопута Нови Београд-Сурчин могла би да напокон да постане неопходна спојница са Милошем Великим.
Поменути комерцијални уговор склопљен је 18. августа прошле године између Владе Србије, Путева Србије и "Чајна комуникејшнс констракшн компани", а вредност уговора која је тада договорена је 70.500.000 америчких долара.
Дужина деонице је 7,9 километара, а почеће од раскрснице улица Војвођанске и др Ивана Рибара до петље "Сурчин".
Ова деоница је специфична, између осталог, по томе што за разлику од досадашњих пројеката на изградњи аутопутева она пролази кроз насељено, градско подручје, па тако и захтева специфичну технологију изградње, кажу за "Блиц" у Путевима Србије.
Како нам објашњавају, то подразумева да ће уз пут ићи и бициклистичка и пешачка стаза, што захтева са друге стране и шири профил читавог аутопута, па и веће радове.
Тако, будући да је аутопут шири, мораће и будуће конструкције за укрштање ове саобраћајнице са локалним путевима (мостови, надвожњаци и подвожњаци) да буду веће него што је уобичајено, кажу у овом предузећу.
Имајући у виду да су планиране пешачке и бициклистичке стазе са обе стране ове саобраћајнице ширине два и 2,20 метара, ширина нормалног попречног профила ове деонице иде чак до 47,2 метра.
Пројекат подразумева да ће укупно бити изграђено пет мостовских конструкција, односно мостова, један надвожњак, а поред тога укрштање са локалним саобраћајницама биће остварено преко четири површинске и једне денивелисане раскрснице (петље), подаци су које смо добили од Путева Србије.
Осим тога, додају, читав пројекат за разлику од других, захтева уградњу велике количине грађевинског материјала за изградњу, нарочито песка и каменог агрегата, зашто што је шири профил него код стандардног аутопута, а самим тим биће ангажовано и више возила и опреме.
- С обзиром на то да радови залазе у зону становања, потребно је да се одвијају у строго контролисаним условима како аутопут не би негативно утицао на људе који живе у близини. Тако мора се елиминисати бука, али и негативни утицај на животну средину - саопштено нам је из Путева Србије.
Такође, будући да деоница пролази заштићеном зоном водоизворишта, одводњавање саобраћајница је планирано кроз систем кишне канализације где се кишне воде преко преко ретензија скупљају, на тим местима пречишћавају и такве, пречишћене воде испуштају у канале.
Радови на овој деоници би требало да буду готови до краја 2021. године.
Оно што је занимљиво, то је да општина Сурчин тада постаје саобраћјани "пупак Србије".
С обзиром на то да је у децембру завршен аутопут од Сурчина до Обреновца, а да сада следи спајање са деоницом до Новог Београда, у београдској општини Сурчин, до прошле године познатој по највишим просечним платама у Србији, укрстиће се три аутопута – Коридор 10 (Суботица-Прешево), Коридор 11 (Сурчин-Чачак) и аутопут Београд-Загреб. То је, како тврде стручњаци, један од разлога за очекивање великог развоја најмлађе београдске општине.
Могло би се рећи да су разлози за "славље" становника Сурчина многобројни. У овој општини већ послује велики број како домаћих тако и међународних фирми, а развој саобраћајница, како је "Блиц Бизнис" писао раније, веома повољно ће утицати и на долазак нових инвеститора и отварање већег броја фабрика и нових раднихи места. Затим, то ће водити повећању цена земљишта, како индустријског тако и за градњу стамбених објеката. Али ће утицати и на скок цена некретнина, које су већ и сада у видљивом порасту.
То се делом већ и обистинило. Наиме, новоизграђена деоница ауто-пута од Сурчина до Обреновца дуга 17,6 километара, повећала је вредност ара земљишта за више од четири пута, пошто је цена са некадашњих 600 до 800 евра по ару, сада и до 3.000 евра! Када буде завршено преосталих 7,9 километара од Војвођанске улице до петље "Сурчин", добиће се још 80 хектара ексклузивне привредне зоне, за коју се инвеститори већ сада распитују.