Velika investicija kineske kompanije: Vučić obišao radove na izgradnji mosta na Koridoru 11
Glavni betonski most preko Save i Kolubare je projektovan u dužini od 1.581 metar
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji mosta preko Save i Kolubare kod Obrenovca od 1,6 km, koji će biti najduži most na deonici Koridora 11 Surčin - Obrenovac.
Pročitajte i:
Most su obišli i premijerka Ana Brnabić, potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović i ambasador Kine Li Mančang, a prisustvovali su i ministar za rad Zoran Ðorđević i gradonačelnik Beograda Siniša Mali.
Kineska kompanija C C C C je u maju prošle godine počela da gradi novi most preko ušća Kolubare u Savu kod Obrenovca, a rok za završetak posla je 32 meseca, to jest do 4. januara 2020. godine.
Glavni betonski most preko Save i Kolubare je projektovan u dužini od 1.581 metar, širine 29 metara, s tim da je most preko Save dug 367 metara, dok je glavni raspon mosta između rečnih stubova 175 metara.
Do sada je izvedeno oko 37 odsto radova. Od ukupno 334 projektovanih šipova do sada su na desnoj obali Save izvedena sva 174 šipa, a na levoj obali svih 90 šipova. Takođe, u koritu reke Save je izvedeno svih 70 šipova.
Na gradilištu je prisutno 262 radnika, a na deonici Surčin - Obrenovac od 17,6 km biće napravljeno ukupno sedam mostova i četiri nadvožnjaka, kao i dve petlje "Surčin" i "Obrenovac".
Vrednost radova na toj deonici je 233,6 miliona dolara, a finansiraju se iz zajma Eksim banke Kine. Predviđena je izgradnja autoputa u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake. Projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.
Autoput Surčin-Obrenovac će omogućiti spajanje koridora 11 i 10, preko obilaznice oko Beograda, na petlji Surčin.
Zajedno sa deonicama u izgradnji, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50,2 kilometra i već završenim deonicama Ub-Lajkovac dužine 12,5 kilometara i Ljig-Preljina dužine 40,3 kilometra, biće povezan pun profil autoputa dužine 120 kilometara od Beograda do Preljine.